۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
برگزاری ۵ میز صنعت در نیمه نخست سال
اقدامات حوزه نظارت بر ناشران سازمان بورس زیر ذره‌بین؛

برگزاری ۵ میز صنعت در نیمه نخست سال

برگزاری میز صنایع و مکاتبه با نهادهای ذی‌صلاح برای رفع مشکلات صنایع، تهیه و تنظیم گزارش‌های ماهانه و... از جمله مهمترین اقدامات حوزه نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، برگزاری میز صنایع، نخستین اقدام انجام شده در این حوزه برای حمایت از حقوق سهامداران و رفع چالش های صنایع و تولید بوده است.

در این زمینه، سازمان بورس از سال ۹۹ و به‌منظور ایجاد تعامل بین ارکان مختلف بازار سرمایه با مدیران ارشد شرکت‌های مختلف بورسی، تصمیم به برگزاری میزهای صنعت گرفت تا از این طریق و به واسطه بازوهای نظارتی و ارتباطی سازمان بورس با نهادهای حاکمیتی و مکاتبه با وزرای اقتصاد، نفت و صمت در رفع معضلات موجود در صنایع اثرگذار باشد؛ نمود برگزاری میزهای صنعت سازمان بورس را می توان در قالب لایحه بودجه سنواتی، برنامه های توسعه و اصلاح برخی رویه ها در وزارتخانه ها مشاهده کرد.

در همین زمینه، اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران در نیمه نخست سال جاری اقدام به برگزاری پنج میز صنعت در حوزه‌های «استخراج کانه‌های فلزی»، «متانول»، «قند و شکر»، «مواد و محصولات دارویی»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» کرد.

بر این اساس، میز صنعت استخراج کانه‌های فلزی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، میز صنعت متانول در تاریخ ۲۴ خرداد با همکاری وزارت نفت، میز صنعت قند و شکر در تاریخ ۲۴ تیر با همکاری وزارت صمت و میز صنعت مواد و محصولات دارویی در تاریخ ۲۱ مرداد با مشارکت وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و میز صنعت «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha