۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
سازمان برنامه مکلف به تجمیع منابع قابل اختصاص برای حفظ سلامت دانش آموزان شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

سازمان برنامه مکلف به تجمیع منابع قابل اختصاص برای حفظ سلامت دانش آموزان شد

نمایندگان سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تجمیع منابع قابل اختصاص برای تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به‌ هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده ۹۲ لایحه مذکور با ۱۶۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (الف) ماده ۹۲ لایحه مذکور؛ ۹۲ درراستای ایجاد تحول درنظام آموزش و پرورش، و تأکید بر همکاری همه ارکان و فعالان، اقدامات زیر انجام می‌گردد:

الف- به استناد بند «د» فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستگاه‌های اجرائی مکلفند بر اساس «برنامه تقسیم کار ملی و نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «الگوی نظارت و نظام شاخص‌ها و استانداردهای ارزشیابی این سند» که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تا شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، نسبت به دراختیار گذاشتن امکانات و منابع خود بر اساس اعلام نیاز واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

در ادامه نمایندگان با بند (ب) ماده ۹۲ لایحه مذکور با ۱۶۰ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) ماده ۹۲ لایحه مذکور؛ سازمان مکلف است به منظور تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به‌ هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان، از ظرفیت‌های قانونی در اختیار از جمله ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای متولی، اعم از سازمان‌های امور اجتماعی، بهزیستی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌های درمانی، حمایتی، انتظامی، قضائی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی و تجمیع منابع قابل اختصاص برای این امر اقدام نماید.

به گزارش خانه ملت، با توجه به توضیحات رئیس مجلس در مورد بند (پ) مبنی بر اینکه این بند قابل طرح نبوده و در مورد خیریه‌ها باید ماده (۲۳) رعایت شود و تصویب شده که ۵۰ درصد مبلغ ساخت مدرسه را باید خیرین پرداخت و همچنین مابقی را دولت بدهد، با حذف بند (پ) ماده ۹۲ موافقت کردند.

در بند(پ) حذف شده ماده ۹۲ آمده بود؛ سازمان مکلف است نسبت به تنظیم و اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز و منظور نمودن معادل کمک‌های تحقق یافته آنان جهت تکمیل طرح (پروژه) های نیمه تمام خیرین در بودجه سنواتی اقدام نماید، منوط به اینکه تعیین ساختگاه با مجوز آموزش و پرورش و مبتنی بر اسناد آمایش سرزمین صورت گیرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha