۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم نوشته می‌شود
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم نوشته می‌شود

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه رشد اقتصادی در بهار و تابستان را ۷.۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار، داود منظور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری ۷.۸ درصد است، گفت: در تابستان هم اتفاق مشابهی رخ داده و تا دو ماه آینده اطلاعات حساب‌های ملی در فصل تابستان نیز منتشر خواهد شد.

منظور گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش میکنیم بودجه سال بعد با رویکردهای برنامه هفتم نهایی شود. امروز پیش نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. بعد از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس مرحله اول بودجه به مجلس ارایه خواهد شد.

وی افزود: تا کنون تحقق منابع و درآمدها در ۷ ماه اول حدود ۷۰ درصد بوده است و قدری از آنچه در بودجه پیش بینی شده فاصله داریم. چرا که بیش برآوردی‌هایی در بودجه ایجاد شده بود که در بودجه باید مدیریت شود. یکی از این موارد درآمدهای نفتی با ۶۲۰ همت است. فرض بر این بوده که با قیمت ۸۰ دلار حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر شود، اما در بسیاری از ماه‌ها قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با بالا رفتن مصرف بنزین پایین‌تر بوده است.

منظور گفت: بنابراین یکی از جاهایی که منابع محقق نشده درآمدهای نفتی و مولدسازی داراییهاست. تجربه مولدسازی را از قبل نداشتیم یک‌هیئت ویژه در دولت مجلس، قوه قضاییه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد، اما یک چسبندگی به واگذاری دارای‌های مازاد وجود دارد بر این اساس کمتر از ۱۰ همت در هفت ماهه امسال از ۱۰۴ همت مقرر واگذار شده است.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha