۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
احیای ۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار ایلام برای توسعه کشاورزی
استاندار ایلام خبر داد

احیای ۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار ایلام برای توسعه کشاورزی

ایلام- استاندار ایلام از احیای ۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار ایلام برای توسعه کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز شنبه در دیدار محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در محل استانداری ایلام خواستار احیای اراضی شیب دار استان شد و اظهار کرد: طرح ۱۰ هزار هکتار کشت زمین های شیب دار تحویل وزارت جهاد کشاورزی شده است که انتظار داریم با توجه به اثرات خوب این طرح در حفظ خاک و منابع آبی این کار نیز به سرانجام برسد.

وی در ادامه به طرح ها و کارهای مهم در دست اقدام جهاد کشاورزی استان اشاره و گفت: یکی از این طرح های مهم تکمیل سامانه گرمسیری است که تاکنون سه مرتبه از طریق رئیس جمهور مسئله تامین اعتبار این پروژه مهم و حیاتی را پیگیری کرده ام و دستور انجام امور را گرفته ام که در اینجا می طلبد وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی در ادامه از سفر معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری به استان ایلام در هفته آینده خبر داد و گفت: در پی بازدید از مناطق محروم هلیلان و احصای نیازها و مشکلات این منطقه و دیدار با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری مقرر شد که هفته آینده برای بررسی مسائل و مشکلات روستایی و عشایری استان به شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان سفر کنند.

وی در ادامه یکی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی استان را پمپاژهای کشاورزی عنوان کرد و گفت: مشکل پمپاژ ها در شهرستان های هلیلان (منطقه داجیوند) و سیروان و بدره و... وجود دارد که می طلبد متولیان امر در این راستا اقدام جدی انجام دهند.

کد خبر: ۲۵٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha