۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار است
سرکنسول ایران در دبی:

حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار است

زنجان- سرکنسول ایران در دبی گفت: حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار است که بخش عمده‌ای از آن در دبی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد سلیمانی شامگاه یکشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان،گفت: ۹۰ درصد از مبادلات تجاری در امارات از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: کنسولگری نیز موضوعات کلی و حمایت و تسهیل لازم را در خصوص توسعه تجارت انجام خواهد داد.

سرکنسول ایران در دبی ، به تحریم‌های اقتصادی جمهوری اسلامی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار می‌باشد که بخش عمده‌ای از آن در دبی صورت می‌گیرد.

سلیمانی به حضور شرکت‌های مختلف ایرانی از جمله استان زنجان در بازار کشور امارات متحده عربی و شهر دبی اشاره کرد و بیان داشت: این دست از اتفاقات با وجود تحریم‌ها صورت گرفته که نشانگر وجود جای کار بسیار زیاد است.

وی افزود: تحریم‌ها و مشکلاتی در زمینه بانکی همواره وجود داشته و کنسولگری راهنمایی لازم و تسهیل‌گری را در زمینه توسعه تجارت انجام خواهد داد.

در ادامه عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان گفت: زنجان نسبت به جمعیت خود در حوزه صنعت سرآمد است.

علی شاهمرادی با بیان اینکه استان زنجان با وجود شرایط سخت در حوزه صادرات همچنان در زمره استان‌های موفق بوده است،ابراز داشت: موضوعات مرتبط با انتقال پول، مشکلات زیادی را در زمینه تجارت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: آشنایی با پتانسیل و ظرفیت‌های بازار کشور امارات به ویژه در حوزه آی تی و ارتباطات از جمله اهداف این سفر هیأت تجاری به نمایشگاه جیتکس دبی است.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha