۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومانی به شبکه راه‌ها در طول ۳ سال گذشته
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد

خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومانی به شبکه راه‌ها در طول ۳ سال گذشته

رییس سازمان راهداری گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی‌ها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راه‌های کشور وارد کرده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی در همایش هواشناسی جاده‌ای که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، داشتن داده و اطلاعات دقیق و بروز را برای راهدار حرفه‌ای ضروری برشمرد و گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی‌ها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راه‌های کشور وارد کرده است.

امانی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری تجارب و شناسایی نقاط بحرانی در محورهای مواصلاتی افزود: دسترسی به اطلاعات و سامانه‌ها و تجمیع آنها، از وقوع نیمی از مخاطرات جلوگیری کرده و امکان پیش‌بینی حوادث را پیش از وقوع آن‌ها ممکن می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش نگهداری رویه راه‌ها، سالانه داده‌های محورهای شریانی اسکن شده و در اتاق‌های کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا بر مبنای آن، با روشن شدن وضعیت ابنیه راه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها مشخص شود.

امانی اضافه کرد: بهره‌گیری حداکثری از اطلاعاتی که در همایش هواشناسی ارائه می‌شود و استفاده از اطلاعات سامانه‌ها و تجمیع داده‌ها از وقوع بسیاری از مخاطرات جلوگیری خواهد شد.

امانی جلوگیری از انسداد شریان‌های اصلی در زمان بارش نزولات جوی را از خط قرمزهای کاری سازمان راهداری دانست و بیان کرد: بازگشایی محورها و پیش‌بینی برای انتخاب محورهای جایگزین از موضوعاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در این همایش با دستور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز به کار دو پروژه ملی سیستم پیش‌بینی نقطه‌ای هواشناسی جاده‌ای برای امور مربوط به عملیات راهداری و سامانه تخصصی هشدار سیل با استفاده از سامانه‌های هواشناسی اعلام شد.

بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در این همایش مقرر شد میز مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی برای بررسی‌های کارشناسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات راهداری بر مبنای نکات کارشناسی تشکیل شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha