۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
تعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

تعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: امسال جهت گیری وزارت صمت حول ۴ برنامه محوری ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت است و فقط در حوزه تعمیق و ‌توسعه ساخت داخل ۱۱ پروژه مهم در دست اقدام داریم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی بیان کرد: سال ۱۳۹۹ برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای پاسخگویی به مسائل و مشکلات حوزه صنعت طراحی شده اثرات کرونا و تحریم بر حوزه صنعت و تغییرات نظام واردات جهانی و قیمتها که منجر به کاهش درآمد ارزی شد، محورهای کلی و اولویت های برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به جهت گیری وزارت صمت حول ۴ محور ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت بازار داخلی اضافه کرد: ذیل این محورها برای تحقق اهداف سال "جهش تولید" ۴۰ پروژه برای امسال طراحی شد که ۲۴ پروژه در تداوم برنامه های سال قبل است.

تعریف ۵ پروژه در حوزه معادن و صنایع معدنی
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: امسال در حوزه معدن پنج برنامه مدنظر وزارت صمت می باشد که راه اندازی معادن غیرفعال را به عنوان مکمل طرح معادن کوچک اضافه نموده ایم و در همین راستا فعالسازی ۱۰۲۰ معدن غیرفعال در دستور کار است.

تداوم برنامه اولویتی ۱۵ کشور همسایه در توسعه صادرات
زرندی تصریح کرد: برنامه وزارتخانه در هدفگذاری توسعه روابط تجاری با ۱۵ کشور همسایه هند و چین را امسال نیز با اولویت افزایش توان صادراتی دنبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت فعالسازی واحدهای تعطیل، فعالسازی ظرفیت خالی واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند و تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

زرندی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت و معدن با توسعه فناوری ممکن است، بیان کرد: موضوع انقلاب چهارم صنعتی به عنوان یک تحول از سال گذشته شکل گرفت و به شرکتهای دانش بنیان و استارت آپها در حوزه صنعت امسال توجه داریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه با پاردوکس نقدینگی در کشور مواجهیم، تصریح کرد: در ساختار معاونت طرح و برنامه وزارتخانه دفتر تامین مالی را تعبیه کردیم و به دنبال روش‌های نوین تامین مالی از جمله تامین مالی از طریق بورس هستیم.

زرندی اضافه کرد: امسال کمبود نقدینگی در تولید و افزایش نقدینگی در بازار را با استفاده از پل بازار سرمایه و بورس جبران می کنیم.

تأمین مالی ۱۴۵۰ میلیارد تومانی ۳ شرکت بزرگ از بورس در ۳ ماهه امسال
وی با اعلام اینکه زمینه ورود ۱۰۰ شرکت صنعتی و معدنی را به بورس برای تامین مالی فراهم می کنیم، گفت: ۱۴۵۰ میلیارد تومان از سه شرکت بزرگ در همین مدت انتشار اوراق داشتیم که موفق شده اند از بازار سرمایه، تامین مالی شوند.

رشد ۱۷ درصدی انتشار اوراق بخش صنعت و معدن در بورس در ۳ ماهه امسال
معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: در سه ماهه امسال ۱۷ درصد انتشار اوراق بخش صنعت و معدن در بورس رشد داشته است، همچنین ۵۰۰ شرکت بزرگ برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند که برای ۱۴۸ شرکت پذیرش انجام شده است.

کد خبر: ۲۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha