۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
استقبال وزیر اقتصاد از پیشنهاد خراسان جنوبی برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری خارجی

استقبال وزیر اقتصاد از پیشنهاد خراسان جنوبی برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری خارجی

بیرجند- وزیر اقتصاد از پیشنهاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در زمینه کاهش سرمایه مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی برای ورود خودرو به کشور به منظور تسهیل شرایط سرمایه گذاری استقبال کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در دومین گردهمایی فصلی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها با اشاره به مشوق های ارائه شده برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی اظهارکرد: میزان ورود سرمایه برای گرفتن اقامت در کشور از ۲۵۰ هزار دلار به ۱۰۰ هزار دلار کاهش یافته است.

وی با اشاره به صدور مجوز واردات خودرو به کشور بیان کرد: هم اکنون سرمایه گذاران خارجی می‌توانند به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری در ایران، تا ۳ دستگاه خودروی سواری نو را بدون ارائه جواز عبور و پس از تشریفات گمرکی تا ۵ سال ورود موقت نمایند که پیشنهاد دارم این رقم نیز برای تسهیل شرایط و جذب سرمایه گذاران کاهش یابد.

وی به موضوع رتبه بندی سرمایه گذاران خارجی هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون بین سرمایه گذار ۱۰۰ هزار دلاری و چند میلیون دلاری تفاوتی وجود ندارد که پیشنهاد می شود با توجه به رقم سرمایه گذاری و نوع سرمایه گذاری رتبه بندی انجام شود.

وی با اشاره به همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان و زمینه های جذب سرمایه گذاران این کشور عنوان کرد: با توجه به بعد خانواری اتباع افغانی تقاضا داریم که رقم افراد مازاد خانوار از ۵۰ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار کاهش یابد تا شرایط برای حضور سرمایه گذاران این کشور تسهیل شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به سهم بالای چینی ها در استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی بیان داشت: سرمایه گذار را جذب می کنیم اما در حوزه زیر ساخت با مشکلاتی مواجه هستند.

ذاکریان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در طول یکسال و نیم اخیر بیشتر از مدت مشابه دولت قبل بوده که نشان دهنده برداشتن گام های مثبت در این حوزه و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران است.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوب شد که سهم خراسان جنوبی از تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح استان بدون بیکار ۵۰ درصد افزایش یابد که تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است و تقاضای دستور ویژه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی را در این زمینه دارم.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ارتقا گمرک ماهیرود استان گفت: هفته گذشته کارشناسان اداری استخدامی به استان سفر داشتند که ان شاالله به زودی این مهم محقق شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از تخصیص ارز اربعین به استان که برای اولین بار در دولت سیزدهم محقق شد از وزیر اقتصاد تقدیر کرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha