۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
نقشه راه حوزه گردشگری و صنایع دستی در برنامه هفتم ترسیم شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

نقشه راه حوزه گردشگری و صنایع دستی در برنامه هفتم ترسیم شد

نمایندگان مجلس با تصویب جدول شماره ۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه اهداف ترسیمی برای حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را براساس افق پنجساله اجرای برنامه هفتم توسعه مشخص کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده ۸۲ فصل ۱۷ برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

علی اصغر عنابستانی به عنوان مخالف این ماده، اظهار داشت: در حوزه گردشگری آن گونه که باید به ظرفیت های بومی توجه نکردیم و به گونه ای عمل نشده است که توسعه گردشگری در ابعاد مختلف و با توجه به ظرفیت هایی که در کشور نظیر گردشگری سلامت وجود دارد تاثیری در زندگی مردم داشته باشد.

احمدحسین فلاحی نیز که به عنوان موافق ماده ۸۲ سخن گفت، اظهار داشت: در حوزه گردشگری ظرفیت های مغفول مانده زیادی با توجه به توانمندی ها و امکانات داخلی وجود دارد که در این جدول به برخی از آن ها اشاره شده اما یکی از نکاتی که به نظر می رسد در وزارت میراث فرهنگی کمتر مورد توجه قرار می گیرد پیوست های فرهنگی حوزه گردشگری است و ما به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در حوزه گردشگری، فرهنگی و مذهبی کار بیشتری انجام دهیم.

ماده -۸۲ در اجرای بند (۱۷) سیاست های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می شود:

جدول شماره (۱۸)- اهداف کمی سنجه های عملکردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی.

نقشه راه حوزه گردشگری و صنایع دستی در برنامه هفتم ترسیم شد

کد خبر: ۲۵۰٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha