۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
نوسازی ناوگان راهداری نیازمند ۸ هزار میلیاردتومان اعتبار است
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

نوسازی ناوگان راهداری نیازمند ۸ هزار میلیاردتومان اعتبار است

امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همراهی، همکاری، اخذ تصمیمات و مصوبات مجمع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در افزایش بهره‌وری این سازمان در دولت اثرگذار بوده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان که با حضور نورایی مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیأت عامل، معاونان ریاست سازمان، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد دارایی و اعضا مجمع سازمان برگزار شد، همکاری و همراهی اعضا مجمع عمومی سازمان در اخذ تصمیمات مناسب و تصویب مصوبات را در افزایش بهره‌وری سازمان اثرگذار دانست.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قطعا بهره‌وری با تلاش مجموعه سازمان و تک تک کسانی که در این فرایند سهیم بوده‌اند، اتفاق افتاده است.

امانی ضمن قدردانی از تلاش و خدمت مجاهدانه مدیران و پرسنل سازمان به خصوص در ایام اربعین‌ و سفرهای دهه پایانی ماه صفر، گفت: در مدت زمان کوتاهی در ایام اربعین حسینی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر، جابه جا شدند و حتی زمان اوج برگشت زائران پاکستانی و افغانستانی تا ۶ روز بعد از اربعین حسینی هم ادامه داشت.

وی افزود: با وجود امکانات کم حوزه حمل و نقل جاده‌ای، در بازه زمانی یک‌ ماهه در مجموع، ۱۴ میلیون جابه‌جایی زائران اربعین حسینی و زائران حرم رضوی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال عملکرد حوزه راهداری از جمله روکش آسفالت، درزگیری، لکه‌گیری در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌ که فعالیت‌های راهداری زمستانی آغاز شده است، تأکید کرد: سازمان باید منابعی از درآمدهای خود را افزایش دهد تا بتواند بخشی از هزینه‌های نگهداری راه‌ها را از محل درآمدهای سازمان تأمین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای نوسازی ناوگان راهداری به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طبق توافق این سازمان با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شده است بخشی از نوسازی ناوگان راهداری از ظرفیت قانون بودجه کشور و بخشی هم از منابع داخلی این سازمان تأمین شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر این‌ که دولت باید در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری، برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری تا پایان سال به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت باید با اختصاص تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان به بخش مسافری، تا حدی این کمبود ناوگان را جبران کند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در جلسه مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کلیات بودجه ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد. گفتنی است در این جلسه، دستورالعمل حمایت از راهداران آسیب دیده و فوت شده در حین عملیات راهداری به تصویب مجمع عمومی سازمان رسید.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha