۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
صدا و سیما مکلف به تعیین حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

صدا و سیما مکلف به تعیین حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی شد

نمایندگان مجلس، سازمان صدا و سیما را مکلف کردند تا با هماهنگی وزارت ورزش، آیین نامه نحوه تعیین میزان حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی و چگونگی تأمین و تسهیم آن بین ذینفعان را تهیه کند.

به گزارش بازار، در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۷۸ لایحه مذکور با ۱۶۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۷۸ لایحه مذکور آمده است: به منظور توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه نحوه تعیین میزان حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی و چگونگی تأمین و تسهیم آن بین ذینفعان را با لحاظ کیفیت و کمیت مسابقات و تعداد مخاطبان ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

تبصره -۱ وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون هایی که لیگ حرف های دارند مکلفند به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش (کنترل) مالی و پیشرفت سرمایه گذاری پایدار در باشگاه ها، آیین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه نموده و حداکثر ظرف شش ماه به تصویب مجمع عمومی فدراسیون های مربوطه برسانند.

در ادامه رئیس مجلس با اشاره به اینکه در بحث قوانین بین المللی حوزه ورزش فدراسیون ها مستقل هستند، برای تفکیک پاداش مدال آوران بازی های المپیک و آسیایی تبصره ۲ را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

در تبصره ۲ ارجاعی ماده ۷۸ لایحه مذکور آمده است: دولت مکلف است به کلیه مدالآوران طلای بازی های المپیک، پارالمپیک و آسیایی و نیز کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا علاوه بر مزایای قانونی موجود یکصد و پنجاه سکه تمام بهار آزادی برای المپیک و پارالمپیک و برای سایر یکصد سکه تمام بهار آزادی تقدیم نماید.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha