صنعت فضایی ایران با سرعت خوبی در حال پیشرفت است
معاون وزیر ارتباطات:

صنعت فضایی ایران با سرعت خوبی در حال پیشرفت است

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت فضایی ایران در دو سال اخیر با حمایت‌های شخص رییس جمهوری، با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش بازار، حسن سالاریه در بازدید از شرکت دانش بنیان «امیدفضا» افزود: از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را حمایت از دانش بنیان‌ها معرفی کردند، سازمان فضایی ایران برنامه مدونی برای عملی کردن این شعار تهیه کرد که راهبردهای کلی آن در برنامه ۱۰ ساله فضایی نیز قید شده است.

وی گفت: ما روند حمایت از دانش‌بنیان‌های حوزه فضایی را از همان سال گذشته آغاز کرده و تاکنون چند قرارداد خوب با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم که یکی از قراردادها با همین شرکت امیدفضا منعقد شده که طی آن، برخی خدمات این شرکت خرید تضمینی شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح‌کرد: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست، اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد زیرا معتقدیم شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، فقط مربوط به همان سال نیست.

سالاریه خاطرنشان‌کرد: روند بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان را به منظور حمایت و ایجاد انگیزه ادامه خواهیم داد تا زیست بوم فضایی کشور با مشارکت فعال بخش خصوصی شکل بگیرد.

شرکت امیدفضا از سال ۹۷ با هدف توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای تاسیس شده و طراحی و ساخت ماهواره سنجش از دور کوثر را به کمک چند شرکت دانش‌بنیان دیگر و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرد که اکنون این ماهواره در مرحله تست‌های نهایی قرار دارد.

ماهواره «هدهد» هم دومین محصول این شرکت است که با کاربردهای مخابراتی و اینترنت اشیاء می‌تواند به کنترل دستگاه‌های هوشمند کمک کند.

این شرکت علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره، از توسعه زنجیره ارزش مرتبط غافل نبوده است و بر این اساس در حوزه خدمات تصاویر ماهواره‌ای و کاربردهای سنجش از دور در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

برپایه این گزارش، معاون وزیر ارتباطات و مدیران ارشد سازمان فضایی ایران در این بازدید، در جریان آخرین وضعیت و انجام تست‌های نهایی ماهواره‌های کوثر و هدهد که در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهند شد نیز قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha