۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

۶۲ هزار­ قرارداد آتی به ارزش­ بیش از­۷۰۰ میلیارد­ تومان در بازار مشتقه بورس کالا در هفته منتهی به ۲۸ مهر منعقد شد.

به گزارش بازار، ۶۲ هزار و ۲۵۶ قرارداد آتی به ارزش ۷۱۶ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان در بازار مشتقه بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۲۸ مهر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۴۳ هزار و ۲۳۶ قرارداد به ارزش ۲۶۹ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۱۶ هزار و ۱۱۲ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۴۳۵ میلیارد و ۴۲۶ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۲۸ مهر منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۴۰۶ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان در ۵ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بود.

نقره هم با انعقاد ۴۴۵ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی مهر، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۵۷ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۲۵۴ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

زعفران با سهم ۶۹ درصدی در حجم و ۳۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و از نظر ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۶ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۴ درصدی در حجم و یک درصدی در ارزش معاملات داشت.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha