۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
دارایی بانک‌های چین افزایش یافت

دارایی بانک‌های چین افزایش یافت

دارایی موسسات بانکی چین تا پایان ماه سپتامبر ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۴۰۹.۸ تریلیون یوان (۵۶.۰۱ تریلیون دلار) رسید.

به گزارش بازار، روز جمعه رگولاتوری مالی چین اعلام کرد دارایی موسسات بانکی چین تا پایان ماه سپتامبر ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۴۰۹.۸ تریلیون یوان (۵۶.۰۱ تریلیون دلار) رسید. وام‌های جدید در ۹ ماه اول ۱۹.۷۵ تریلیون یوان افزایش یافت که ۱.۵۸ تریلیون یوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. سود خالص بانک‌های تجاری در سه فصل اول به ۱.۹ تریلیون یوان رسید که ۱.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد. همچنین تا پایان ماه سپتامبر، وام‌های غیرجاری به ۴ تریلیون یوان رسید که تا ۱۸۳.۲ میلیارد یوان نسبت به ابتدای سال افزایش داشت.

وام برای توسعه املاک و مستغلات ۲.۴ تریلیون یوان در ۹ ماه اول افزایش یافته است. وام‌های معوق با فرصت تمدید در این حوزه در پایان سپتامبر ۱۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. وام‌های مشاغل کوچک و خرد در این دوره ۴.۸ تریلیون یوان بیشتر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷۵.۴ میلیارد یوان افزایش نشان می‌دهد. وام به شرکت‌های خصوصی با ۶.۷ تریلیون یوان افزایش، نسبت به سال گذشته ۶۸۳.۶ میلیارد یوان افزایش پیدا کرده است. همچنین، متوسط نرخ سود وام به مشاغل کوچک نسبت به سال گذشته ۰.۴۷ واحد درصد کاهش یافته در حالی که متوسط نرخ وام برای شرکت‌های خصوصی ۰.۳۲ واحد درصد کاهش یافته است.

در مورد بانک‌های خارجی، یکی از مقامات این دولت در کنفرانس خبری روز جمعه گفت که آن‌ها متوجه شده‌اند که برخی از بانک‌های خارجی تسهیلات و تجارت خود را در چین تعدیل کرده‌اند که به دلیل ملاحظات تجاری و تحت تأثیر دو عامل همه‌گیری و عدم اطمینان از رشد اقتصاد جهانی انجام شده است. به گفته این مقام مسئول، چنین پدیده‌ای تبدیل به یک روند یا چشم‌انداز بلندمدت نخواهد شد و بسیاری از موسسات مالی خارجی سرمایه‌گذاری‌های خود را در چین ابیشتر کرده و از سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه سپتامبر، بانک‌های خارجی در چین سرمایه خود را تا ۱۸.۷۳ میلیارد یوان افزایش داده‌اند.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha