ایجاد زیر ساخت‌های مشترک علمی و فناوری با ازبکستان
معاون علمی رئیس جمهور خبر داد

ایجاد زیر ساخت‌های مشترک علمی و فناوری با ازبکستان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و تولید پهپاد قرار است کارخانه‌های مشترکی بین ایران و ازبکستان تاسیس و راه‌اندازی شود.

به گزراش بازار، روح الله دهقانی در تاشکند گفت: از مهم‌ترین حوزه‌هایی که در سفر رئیس جمهور ازبکستان به ایران و ملاقات با رئیس جمهور کشورمان مورد بحث قرار گرفت، علم و فناوری بود بر این اساس موافقتنامه‌ای با آقای عبدالرحمان اف وزیر علوم ازبکستان امضا شد که البته تمامی بندهای آن به مرحله اجرایی رسیده است.

برگزاری دوره توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری‌های راهبردی
وی با اشاره به مفاد این موافقتنامه افزود: تاسیس خانه نوآوری ایران در ازبکستان و حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در ازبکستان ۲ بند مهم این موافقتنامه است.

دهقانی افزود: دومین سالی است که نمایشگاه نوآوری ازبکستان برگزار می‌شود و هیئت ایرانی بزرگترین هیئتی است که در نمایشگاه حضور دارد.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: ۶ قرارداد در حوزه ساخت مشترک پهپادهای کشاورزی تجهیزات پزشکی آموزش و انتقال دانشجو از ازبکستان به ایران با مجموعه‌های ازبکستانی منعقد شد.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و تولید پهپاد قرار است کارخانه‌های مشترکی تاسیس و راه‌اندازی شود.

دهقانی گفت: با توجه به اینکه ازبکستان پنجره‌ای به کشورهای سی‌آی‌اس است این کشور می‌تواند مهم‌ترین مرکز (هاب) همکاری مجموعه‌های دانش بنیان ما با کشورهای این حوزه باشد.

وی در پایان افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه ارتباطات بین‌المللی ما با کشور ازبکستان خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha