۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
اهداف کمّی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه مشخص شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

اهداف کمّی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه مشخص شد

نمایندگان مردم در مجلس ضمن تعیین اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگی عمومی و رسانه، دولت را موظف کردند سالانه ۲۰ فیلم سینمایی تولید کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۷۴ این لایحه با ۱۴۰ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی اصغر عنابستانی در مخالفت با ماده ۷۴ لایحه برنامه هفتم با انتقاد از اینکه نگاه ما به حوزه فرهنگ سخت‌افزاری بوده و معطوف به نتیجه نیست، گفت: این نگاه موجب پیشروی در مسیر اشتباه است و ما باید شاخص‌ها و سنجه‌های عملکردی خود را معطوف به نتیجه مثل افزایش باورهای دینی، ارتقاء اعتماد به نفس ملی و مواردی از این دست کنیم.

حمیدرضا حاجی بابائی در موافقت با این ماده گفت: موضوع فرهنگ مسئله‌ای مهم است که باید شرایط را برای ارتقاء کیفی شاخص‌ها فراهم کنیم و ا ین مسئله فقط با افزایش کمیت‌ در سنجه‌ها محقق می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای توجه به حوزه فرهنگ عنوان کرد: ممکن است در برخی از موارد دستیابی به شاخص‌های تعیین شده با اقتضائات فعلی سخت و دشوار باشد اما اعداد قید شده در جدول ماده ۷۴ در کمیسیون تلفیق و دولت مورد بررسی قرار گرفته، مثلاً تولید ۲۰ فیلم در سال همین امروز نیز قابل دسترسی است. ما در جشنواره پیش روی فجر به این میزان تولید خواهیم رسید ولی انتظار داریم در برخی شاخص‌ها اعداد تغییرات جزئی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات پویانمایی اضافه کرد: با وجود اینکه دولت با افزایش ساختار خود مخالف است اما به دلیل اهمیت موضوع پویانمایی قصد داریم بنیاد پویانمایی در دولت را راه‌اندازی کنیم تا به این حوزه توجه ویژه شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان یاد و خاطره هنرمندان فقید تازه درگذشته آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی را گرامی داشت.

احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی سنجه‌های تعیین شده در جدول را مطابق با اسناد بالادستی دانست و گفت: این سنجه‌ها ما را به اهداف مدنظری که مخالف محترم عنوان کرد، خواهد رساند.

براساس ماده ۷۴ لایحه مذکور؛ در اجرای بند (۱۳) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل، اقدام می‌شود.

اهداف کمّی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه مشخص شد

کد خبر: ۲۵۰٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha