۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
مسائل زیست محیطی می‌تواند ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند
سلاجقه در دیدار با وزیر محیط زیست عربستان:

مسائل زیست محیطی می‌تواند ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فناوری‌های نوین موجب شده که ما شاخص‌های مختلف محیط زیستی را در کشور ارتقا دهیم و همین ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط فی‌مابین است.

به گزارش بازار، علی سلاجقه معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با وزیرمسائل زیست محیطی می‌تواند ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند محیط زیست عربستان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه گفت: ما با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که برخی کشورها به ما تحمیل کردند، شاهد رشد فناوری‌های علمی در کشور هستیم.

سلاجقه افزود: فناوری‌های نوین موجب شده که ما بتوانیم شاخص‌های مختلف محیط زیستی را در کشور به بهترین نحو ارتقا دهیم؛ در این راستا بیش از ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف ایجاد شده که ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط فی‌مابین است.

وی ادامه داد: ما در زمینه‌های مختلف محیط زیستی می‌توانیم با هم مشارکت داشته باشیم؛ به‌ویژه آنچه که ماحصل تغییرات اقلیمی است می‌تواند ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: با توجه به تجارب ارزنده دو کشور، همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های قدیمی و متعدد و استادان و اندیشمندان بزرگی که در این زمینه داریم، می‌توانیم با مشارکت هم نسبت به حل مشکلات زیست محیطی منطقه‌ای اقدام کنیم.

سلاجقه به کنوانسیون‌ کویت (راپمی) اشاره و درخواست کرد که با تلاش‌های مشترک، این کنوانسیون فعال شود.

وی آلودگی‌های خلیج فارس و آسیب به زیستگاه‌های حساس آبزیان را یادآوری کرد و گفت: این آلودگی‌ها به علت عبور کشتی‌های نفتکش فراوان و لوله‌های انتقال مایعات ایجاد شده است.

لازم به توضیح است که کنوانسیون منطقه‌ای کویت (راپمی) در سال ۱۹۷۸، با هدف محافظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس، بین کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان منعقد شد و کشورهای عضو متعهد شدند تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری یا کاستن از آلودگی محیط زیست در منطقه دریایی خلیج فارس به عمل آورند.

جمهوری اسلامی ایران، بحرین، عراق، قطر، عربستان سعودی، کویت، عمان و امارات متحده عربی عضو این کنوانسیون هستند.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha