۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
رشد رمزارز در سایه جنگ یا فناوری| چرا تقاضا برای رمزارز بیشتر شده است؟
بازار گزارش می دهد؛

رشد رمزارز در سایه جنگ یا فناوری| چرا تقاضا برای رمزارز بیشتر شده است؟

بار دیگر تنش های سیاسی در جهان افزایش پیدا کرده و تقاضا برای رمزارز بیشتر شده و از آنجایی که سرمایه گذاران تصور می کنند که بیت کوین کف سازی کرده به همین دلیل روند صعودی خود را آغاز کرده است.

بازار؛ گروه بورس: نابسامانی بازار جهانی بار دیگر سرمایه گذاران را گیج کرده و برای فرار از موقعیت های غیرقابل پیش بینی آنها را به هر بازاری همچون رمزارزها کشیده است. از طرف دیگر توسعه تحریم ها منجر به گسترش تقاضا در بازار رمزارزها شده است به طوری که این روزها بیشترین مالکان رمزارزها در کشورهایی مانند روسیه، ونزوئلا، ایران و حتی امارات متحده عربی است که میزبان شرکت هایی است که عملا واسط بین کشورهای مبدا و مقصد هستند.

آینده بازار ارزهای دیجیتالی

بنابراین در حال حاضر که بار دیگر تنش های منطقه ای افزایش پیدا کرده تقاضا برای رمزارز بیشتر شده به طوری که قیمت بیت کوین از ۲۶ هزار دلار به ۲۸ هزار دلار رسیده است و از آنجایی که از کف ۱۶ هزار دلار به این قیمت رسیده بسیاری از سرمایه گذاران تصور می کردند که بیت کوین کف سازی کرده به همین دلیل روند صعودی خود را آغاز کرده است.

فربا جهانبانی معتقد است که در حال حاضر بخشی از سرمایه مردم جهان وارد این بازار شده و کمی رشد قیمت در نمادهای اصلی اتفاق افتاده که این موضوع ناشی از تقاضای یکباره است و اگر ادامه پیدا کند ارزش رمزارزها دوباره بالا می رود، اما بعید است که موقعیت کنونی تداوم پیدا کند

یک کارشناس بازار رمزارز ارزها در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار رمزارز به صورت هیجانی میزبان سرمایه گذاران زیادی شده است، گفت: به طور قطع نمی توان درباره آینده بازار ارزهای دیجیتالی با اطمینان حرف زد، زیرا به شدت تحت تاثیر سیاست دولت هاست و به راحتی یا یک مصوبه و دستورالعمل توسط کشورهای تاثیرگذار می تواند به چالش کشیده شود.

فربا جهانبانی با بیان اینکه در شرایط کنونی به نظر نمی رسد که رمزارزها صعود بسیار قابل توجهی داشته باشند، افزود: در حال حاضر بخشی از سرمایه مردم جهان وارد این بازار شده و کمی رشد قیمت در نمادهای اصلی اتفاق افتاده که این موضوع ناشی از تقاضای یکباره است و اگر ادامه پیدا کند ارزش رمزارزها دوباره بالا می رود، اما بعید است که موقعیت کنونی تداوم پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالان بازار رمزارزها در مقطع کنونی حرفه ای هستند، اظهار کرد: پیش از این از گروه های مختلف مردم وارد خرید رمزارزها می شدند و همین موضوع منجر به افزایش تقاضا و رشد ارزش رمزارزها می شد اما چند وقتی هست که دیگر هر کسی وارد این بازار نمی شود، به همین دلیل خبری از رشدهای جهشی نخواهیم بود.

نوسان گیری از رمزارزها

وقتی بازار جهانی با چالش های جدی مواجه می شود و رشد اقتصادی کاهش می یابد سرمایه داران بزرگ برای گرفتن بازدهی های درشت وارد بازار رمزارزها می شوند و با ایجاد موج های نوسانی بقیه را تحریک به ورود می کنند و همین موضوع منجر به نوسان گیری از آنها می شود.

به گفته میرسهیل نیک‌زاد غول‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز قبل از هاوینگ و در پی آن کمیاب شدن و افزایش قیمت رمزارزها بازی‌هایی را در پیش می‌گیرند که موجب نزول در این بازار می‌شود و بعد از این نزول شاهد صعودی چشمگیر خواهیم بود و انتظار می‌رود در ۶ ماه پایانی سال این اتفاق رخ دهد

میرسهیل نیک‌زاد، کارشناس بازار رمزارز با بیان این مهم که رمزارزها در نیمه دوم سال روند پرتلاطمی را تجربه خواهند کرد، گفت: در اواخر سال جاری و همچنین ابتدای سال آینده حواشی مربوط به هاوینگ پیش روی این بازار است که بر اساس تجربه، در نتیجه آن شاهد افزایش قیمت کلی رمزارزها خواهیم بود.

هم‌بنیان‌گذار انجمن بلاکچین افزود: غول‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز قبل از هاوینگ و در پی آن کمیاب شدن و افزایش قیمت رمزارزها بازی‌هایی را در پیش می‌گیرند که موجب نزول در این بازار می‌شود و بعد از این نزول شاهد صعودی چشمگیر خواهیم بود و انتظار می‌رود در ۶ ماه پایانی سال این اتفاق رخ دهد.

او با تکیه بر تحلیل‌های بنیادین نیز بیان کرد: اتفاق‌هایی که در تکنولوژی در حال رخ دادن است، موجب شده تا تکنولوژی‌هایی که دارای امکان ثبت تراکنش تعداد زیاد اما با هزینه تراکنش پایین هستند، فعالیت کنند و در نتیجه شاهد این خواهیم بود که کاربرد رمزارزها را هم افزایش دهند.

نیک‌زاد، در خصوص نسبت بازار متمرکز، تاکید کرد: باتوجه به اتفاقاتی چه در تکنولوژی رخ داده انتظار می‌رود در حدود یک سال آینده مهاجرت معنی‌داری از حوزه کسب‌وکارهای تحت نظارت دولت به کسب‌وکارهای خودمختار غیرمتمرکز به واسطه سهولت در فناوری‌های خودمختار و سختی در قانون‌های دولتی، داشته باشیم.

او با بیان اینکه در نتیجه مهاجرت سرمایه گذاران از کسب و کارهای تحت نظارت به کسب و کارهای تحت رمزارز، تعداد قابل توجهی مشتری و همچنین حجم قابل توجهی از بازار به سمت کسب‌وکارهای خودمختار حرکت خواهد کرد، گفت: خدماتی از قبیل اکسچنج، امکان ضرب و انتشار توکن، ابزارهای نگهداری و مدیریت سرمایه یا کپی تریدینگ، سوشال تریدینگ و تعداد قابل توجهی مشتری و حجم بالایی از بازار به آن سمت منتقل خواهد شد و در بازار خود مختار اقدام به انجام تراکنش‌های خود خواهد کرد و این آبستن تغییرات بعدی هستند و پتانسیل خوبی برای میزبانی حجم قابل توجهی از بازار آتی مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای دارند.

مدیرعامل اوپکس با بیان اینکه در یک تا یک سال ونیم آینده تحرکات رمزارزها معنی داری خواهد بود، اظهار کرد: کشور ما نیز از این موضوع عقب نمانده و استارت آپ‌هایی در این حوزه رونمایی شده‌اند که بعضا همزمان یا با فاصله چند ماه از دنیا در حال حرکت هستند.

او با اشاره به این موضوع که انتظار می‌رود در آینده شاهد ترکیب میان فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های بزرگ با حوزه رمزارزها و بلاکچین باشیم، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل‌ها میان این دو فناوری همسویی وجود دارد و آن‌ها مکمل نقاط ضعف و همچنین قدرت یکدیگر هستند و به عبارتی این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد ایجاد چندین پلتفرم در محل تلاقی این دو فناوری باشیم.

هم‌بنیان‌گذار و دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاکچین، در پایان پیش‌بینی کرد: به صورت معمول در اواخر سال میلادی بازار رمزارزها وضعیت خوبی خواهد داشت و علی‌رغم اینکه چند سالی ریزش داشته‌اند اما بیشتر اوقات در شرایط خوب به‌سر برده‌اند؛ این روزها مقاومت شدید یک نهاد قانون‌گذار آمریکا و به تبع آن نهادهای مشابه قانون‌گذار در کشورهای دیگر بر این بازار سایه انداخته اما انتظار می‌رود که مانند همیشه با صلابت و استوار بازاررمزارزها مسیر خود را پیدا کند.

براساس این گزارش پیش بینی می شود که اگر تنش های منطقه ای ادامه دار شود، قیمت رمزارزها افزایش یابد، زیرا در موقعیت های بهم ریخته بازار جهانی بسیاری از پول ها وارد رمزارزها می شود و گروه های غیرقانونی فعالیت های اقتصادی هم در چنین شرایطی بیشتر فعال می شوند.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha