۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم
تا پایان شهریور ۱۴۰۲ ثبت شد؛

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، رفع خطر از ۱۰۷۱ نقطه پرتصادف، ساخت و بهسازی و آسفالت ۵۴۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی از کارهای انجام شده دولت در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

به گزارش بازار، دفتر آمار، اطلاعات و پایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد وزارتخانه را در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد.

بر اساس این گزارش در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسید. اهم افتتاح‌های آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی شامل افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، افتتاح باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر، افتتاح محور پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر است. همچنین، بهره‌برداری از کریدوربزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر، بهره برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار- زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر، بهره‌برداری از محور بیجار- زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، بهره‌برداری از قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان- گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح وحدتیه به طول ۶۰ کیلومتر، بهره‌برداری از محور جهرم- لار- بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر، بهره‌برداری از محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۸ به طول ۲۰ کیلومتر و بهره‌برداری از باند دوم شازند - ازنا به طول ۱۷ کیلومتر در بخش حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

از ابتدای دولت سیزدهم تا شهریور امسال یکهزار و ۷۱ نقطه پرتصادف مصوب و مستعد حادثه به تعداد ۶۴۹ نقطه پرتصادف مصوب و ۴۲۲ نقطه مستعد حادثه در استان‌های کشور رفع خطر شد. از جمله مهمترین نقاط پرتصادفی که رفع خطر شده شامل ۱۰۵ نقطه در استان فارس، ۷۱ نقطه در استان کرمان، ۶۶ نقطه در استان قم، ۵۲ نقطه در استان خراسان شمالی، ۴۶ نقطه در استان آذربایجان شرقی، اشاره کرد.

همچنین، ساخت، بهسازی و آسفالت ۵ هزار و ۴۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان های کشور از دیگر اقدامات انجام شده است. مهمترین کارهای انجام شده در این بخش شامل احداث و آسفالت راه های روستایی استان سیستان و بلوچستان به طول ۵۳۵ کیلومتر، احداث و آسفالت راه‌های روستایی استان کرمان به طول ۳۹۸ کیلومتر، احداث و آسفالت راه های روستایی استان هرمزگان به طول ۳۲۷ کیلومتر، احداث و آسفالت راه های روستایی استان آذربایجان غربی به طول ۲۵۴ طول کیلومتر، احداث و آسفالت راه های روستایی استان کردستان به طول ۲۲۳ طول کیلومتر، است.

همچنین طی دولت سیزدهم تا پایان شهریور ۱۴۰۲، نگهداری ۳۲ هزار و ۹۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی کشور شامل روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی، لکه‌گیری و درزگیری، نگهداری ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی و ۵ هزار و ۱۵۶ کیلومتر از راه‌های فرعی کشور شامل روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی انجام شد.

کد خبر: ۲۵۰٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha