۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
امروز؛ پایان ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش

امروز؛ پایان ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش

­ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی که از روز دوشنبه ۲۴ مهر آغاز شده بود امروز ۲۷ مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش بازار، این مرحله از ثبت نام، متفاوت از ثبت نام‌های قبلی بود، زیرا دیگر نیازی به افتتاح حساب وکالتی نبود و متقاضیان باید کل مبلغ را واریز می‌کردند و پس از آن احراز شرایط خواهند شد، ضمن اینکه فروش در این مرحله فوری بود.

در این مرحله از ثبت نام ایران خودرو و سایپا شرکت نکردند، چون به گفته خودشان مازاد تولید نداشته اند.

محمدعلی تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا می‌گوید: ۴۳۹ هزار نفر در مرحله دوم، خودرو شاهین ثبت نام کرده اند، در صورتی که ظرفیت تولید شاهین اگر با بهره وری ۹۰ درصد کار کند، ۱۰۰ هزار خودروست.

وی افزود: خودرو اطلس و سهند، خودروهای جدیدی هستند که امسال وارد بازار می‌شوند؛ این خودروها در مرحله نخست ثبت نام در سامانه حضور داشتند که باید آن‌ها را تحویل دهیم و در صورت ظرفیت مازاد در مرحله‌های بعد شرکت خواهیم کرد.

به گفته مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، عرضه خودروسازان در این سامانه به صورت انبوه نیست؛ بلکه عرضه خودرو در این مرحله بر اساس افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد خودروسازان است، هر زمان که خودروسازان ظرفیت مازاد داشته باشند می‌توانند اعلام و در سامانه عرضه کنند.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت دلیل این روش عرضه را اشباع بازار خودرو می‌داند؛ با توجه به اینکه تیراژ تولید بازار خودرو بالا رفته و قرار است خودروهای کارکرده و نو وارد شوند به مرحله‌ای خواهیم رسید که بازار به حالت اشباع نزدیک می‌شود، بنابراین خودروسازان به صورت مستقل محصولات خود را عرضه می‌کنند و در سامانه ثبت خواهد شد.

کسانی که در مرحله اول و دوم خودرو دریافت نکرده اند می‌توانند تا پایان وقت امروز (پنجشنبه ۲۷ مهر ماه) به سامانه مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha