۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
حداقل سرمایه برای واردات از چین

حداقل سرمایه برای واردات از چین

واردات از چین یکی از پرسودترین انواع تجارت است که توسط بسیاری از بازرگانان با تجربه و حتی آماتور انجام می‌شود.

به گزارش بازار، واردات از چین یکی از پرسودترین انواع تجارت است که توسط بسیاری از بازرگانان با تجربه و حتی آماتور انجام می‌شود. در سال ۲۰۲۲ چیزی بیش از ۱۲ میلیارد دلار کالا و دستگاه از چین و دبی به ایران وارد شده که نشان می‌دهد در این تجارت چقدر سرمایه‌گذاری می‌شود و قاعدتا سود بسیار زیادی نیز نصیب بازرگانان خواهد شد، اما سوال اینجاست که حداقل سرمایه برای واردات از چین چقدر است؟!

حداقل سرمایه برای واردات از چین کمترین مقدار نقدینگی است که هر بازرگانی با داشتن آن می‌‎تواند در این تجارت پرسود وارد شده و سرمایه‌اش را چندین برابر کند. بسیاری از کسب‌وکارها هستند که برای راه‌اندازی به سرمایه هنگفتی نیاز دارند. این درحالی است که کمترین سرمایه برای ورود به واردات از چین بسیار اندک است، اما درعوض سود زیادی دارد.

خرید از چین

به طور کلی واردات از چین با پشت‌سر گذاشتن سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول آن خرید است که بیشتر هزینه‌ها در این مرحله صرف می‌شود. مرحله دوم ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک است که بخش عمده آن همان هزینه‌های مرتبط با پرداخت حق گمرکی است که بسته به نوع کالا متفاوت است.

مرحله سوم نیز ارسال کالاهای ترخیص شده از چین و دبی به ایران است. در این مرحله نیز اصل هزینه‌ها صرف ارسال کالاها با وسایل حمل‌ونقل مختلف می‌شود. بسته به اینکه کدام روش ارسال را انتخاب کنید، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه بیمه کالاها نیز در این مرحله باید پرداخته شود که باز هم بسته به نوع بیمه، مقدار متفاوتی خواهد داشت.

برآورد هزینه های واردات

بسیاری از بازرگانان با تجربه می‌دانند که باید قبل از هر اقدامی هزینه‌ها و حداقل سرمایه برای واردات از چین را برآورد کنند. برآورد هزینه‌ها باعث می‌شود بتوانید یک برنامه‌ریزی درست و به‌صرفه از انجام مراحل واردات داشته باشید.

کارشناسان و مشاوران بازرگانی بسیاری هستند که می‌توانند در برآورد هزینه‌ها به شما کمک کنند، اما در کل روش تخمین هزینه‌ها کاملا روتین بوده و خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

اگر بدانید که قیمت خرید کالاهایی که قصد خرید آنها را دارید چقدر است، سپس هزینه‌های واردات را به درستی تخمین بزنید و درنهایت با تحقیق در بازار از قیمت فروش کالاهای وارداتی را نیز متوجه خواهید شد. آنگاه می‌توانید سودی که در انتظارتان است را تا حد خوبی به‌درستی پیش‌بینی کنید. آگاهی از سود احتمالی باعث می‌شود انگیزه لازم برای درست انجام دادن واردات را به دست آورید.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

هزینه خرید

هزینه‌های مرتبط با مرحله خرید، شامل هزینه خرید کالاها، هزینه ارسال پیش‌فاکتور یا پروفرما و هزینه ارتباط با کارشناسان فنی شرکت فروشنده است. هزینه خرید کالاها را می‌توانید به وسیله ارتباط با شرکت فروشنده‌ای که قصد خرید از آن دارید، تخمین بزنید. عموما روش متداول اینگونه است که بازرگان با شرکت فروشنده ارتباط برقرار کرده و با کارشناسان فروش آن بر سر یک قیمت مشخص به توافق می‌رسند.

بعد از مشخص شدن قیمت خرید هر عدد کالا، هزینه خرید عمده کالایی که مدنظر دارید هم تعیین می‌شود. سپس باید هزینه‌ای اندک صرف ارسال پروفرما برای شرکت فروشنده کنید.

پروفرما همان درخواست رسمی خرید است که در آن قیمت خرید توافق شده، تعداد کالای درخواستی و البته روش پرداخت هزینه خرید مشخص خواهد شد.

درنهایت نیز لازم است که هزینه ارتباط با کارشناسان فنی که آن هم اندک است را بپردازید. این هزینه صرف بررسی فنی کالاهای خریداری شده و تایید سلامت و کیفیت آنها می‌شود.

برای صرف این هزینه به هیچ عنوان شک به دل راه ندهید؛ زیرا اخذ سلامت کیفی کالاها بسیار اهمیت دارد و ضامن فروش کالاها در بازار ایران خواهد بود. هر چه این کیفیت بالاتر باشد، طبیعتا خریدار بیشتری در بازار ایران خواهد داشت.

هزینه ترخیص

همچنین برای تعیین حداقل سرمایه برای واردات از چین لازم است که هزینه‌های مرتبط با ترخیص هم تخمین زده شود. هزینه‌های ترخیص را می‌توانید بعد از مشخص کردن کد تعرفه کالاها و وارد کردن آنها در سایت گمرکی کشور تخمین بزنید. در این سایت می‌توانید با وارد کردن کد هر کالا، حق گمرکی و البته عوارض واردات آن کالا را مشخص کنید.

با دانستن این هزینه، دیگر هزینه‌ها که شامل حق انبارداری، بسته‌بندی و انتقال از انبار گمرک به انبار کارگو است را هم به صورت تقریبی تخمین بزنید. این هزینه‌ها را هم می‌توانید از طریق اینترنت و ارتباط با دفاتر گمرک چین و دبی به دست آورید. برای اینکه بتوانید تخمین دقیق‌تری از این هزینه‌ها داشته باشید بهترین کار مشورت با کارشناسان بازرگانی‌های معتبر مثل بازرگانی وانیکس است.

هزینه ارسال

آخرین بخش از هزینه‌های واردات از چین که برای تعیین حداقل سرمایه برای واردات لازم است از آنها اطلاع داشت، هزینه‌های مرتبط با انتقال کالا به ایران است. به سه روش کالاها از چین و دبی به ایران انتقال می‌یابند.

روش اول استفاده از کارگو زمینی است که در آن از قطار باری یا کامیون‌های باری برای انتقال استفاده می‌شود. در این روش بسته به مسافت و وزن بارها، هزینه انتقال متفاوت خواهد بود، اما نسبت به دو روش دیگر، کمترین مقدار را دارد.

روش دوم استفاده از کارگو دریایی است. در این روش از کشتی باری برای انتقال کالاها استفاده می‌شود. نوع کانتینر استفاده شده، مسافت میان بندر مبداء و مقصد و نوع بیمه‌ای که برای انتقال کالا استفاده می‌کنید تعیین‌کننده هزینه انتقال با این روش است. عموما به‌صرفه‌ترین روش انتقال کالا همین روش انتقال دریایی است که توسط اکثر بازرگانان انتخاب می‌شود.

روش سوم نیز کارگو هوایی است که در آن از هواپیمای باری برای انتقال کالاها استفاده می‌شود. این روش از دیگر روش‌ها گران‌تر است و مقدار هزینه انتقال در آن به مسافت میان فرودگاه مبداء و مقصد، نوع بار و البته کلاس پرواز بستگی دارد.

این روش عموما برای انتقال کالاهایی که باید سریعا به ایران انتقال یابند استفاده می‌شود. مثلا اگر قرار است گوشت قرمز به ایران وارد شود از روش کارگو هوایی استفاده می‌شود.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

شرکت بازرگانی وانیکس

نکته مهم این است که حداقل سرمایه برای واردات با واسطه‌گری شرکت بازرگانی وانیکس، از دو طریق مشخص خواهد شد. این بازرگانی به‌خاطر روش‌های مدرنی که برای واردات از چین به کار می‌گیرد، باعث می‌شود که هزینه‌های واردات برای بازرگانان بسیار کم تمام شود و به همین دلیل حداقل هزینه‌ای که برای واردات از بازرگان اخذ می‌شود بسیار کمتر از مقدار متداول آن تمام خواهد شد.

برای مثال با سپردن کارها به وانیکس، هزینه‌های پرداخت حق گمرکی و انتقال کالا از چین به ایران بسیار کم و گاهی تا حد صفر تمام می‌شود. این بازرگانی به‌خاطر تجربه زیاد در لیست‌بندی کد تعرفه کالاها می‌تواند کاری کند که حق گمرکی بسیار اندک شود. همچنین روش ویژه این بازرگانی در انتقال کالا از چین به ایران باعث می‌شود که هزینه انتقال به شدت کاهش یابد.

اما مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توانید بدون اینکه دارای کارت بازرگانی باشید هم با کمک بازرگانی وانیکس روی واردات کالا از چین با حداقل سرمایه، سرمایه‌گذاری کنید.

این بازرگانی توانسته شرایطی ایجاد کند که  با حداقل ۵۰ میلیون تومان هم بتوانید روی واردات کالا از چین و دبی سرمایه‌گذاری کنید. تمام کارها توسط بازرگانی وانیکس انجام می‌شود و شما تنها نقش سرمایه‌گذار و پرداخت‌کننده را خواهید داشت.

برای راهنمایی های بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی وانیکس تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha