۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
زیرساخت‌های لازم برای تقویت اقتصاد روستا فراهم شود
استاندار زنجان:

زیرساخت‌های لازم برای تقویت اقتصاد روستا فراهم شود

زنجان- استاندار زنجان گفت: باید اقتصاد روستا را با اقداماتی مثل فراهم کردن زیرساخت‌ها و اصلاح قیمت‌ها تقویت کنیم.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، محسن افشارچی در همایش روز روستا گفت: تقویت اقتصاد روستا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و اصلاح قیمت محصولات کشاورزی یکی از اقدامات دولت برای تحقق بخشیدن به این رویکرد است.

وی تأکید کرد: برای توسعه روستایی باید به سمت تقویت زیرساخت‌ها و همچنین واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی حرکت کنیم و بتوانیم با دانش‌بنیان کردن کشاورزی میزان بهره‌وری و ارزش افزوده فعالیت در این بخش را افزایش دهیم.

استاندار زنجان تامین و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در روستاهای استان را از اولویت‌های مهم خواند و گفت: در این راستا پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی، گاز رسانی، توسعه اینترنت و بهسازی راه‌ها انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی یادآور شد: میزان ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان ۹۴.۵ درصد است و عملیات گاز رسانی برای ۴۷ روستای دیگر استان که اغلب در مناطق سخت گذر هستند، در دستور کار قرار دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه برای انتقال تولیدات روستائیان، تقویت گردشگری و توسعه متوازن به راه مناسب نیاز است، خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته نیز انرژی زیادی در استان برای بهسازی راه‌های روستایی استان صرف شده است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه تولیدات در مناطق روستایی پس از انقلاب اسلامی و رویکرد نظام اسلامی در محرومیت‌زدایی عنوان کرد: امروز تولیدات روستایی در کشور به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha