۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
حجم مبادلات اقتصادی ایران و بلاروس به یک میلیارد دلار خواهد رسید
معاون اول رئیس‌جمهور:

حجم مبادلات اقتصادی ایران و بلاروس به یک میلیارد دلار خواهد رسید

مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از شرکت تولید ماشین آلات معدنی بلاز بلاروس، گفت: طبق توافقات انجام شده در این سفر حجم مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با حضور در شرکت تراکتورسازی مینسک و خودروسازی و ماشین آلات معدنی بلاز، ضمن بازدید از نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و معدنی در این دو کارخانه با توضیحات مدیران عامل این مجتمع های صنعتی بزرگ در جریان جدیدترین تولیدات و تجهیزات کشاورزی و معدنی آنان قرار گرفت.

مخبر در بازدید از شرکت تراکتورسازی مینسک که با همراهی نخست وزیر بلاروس و وزاری صنعت، معدن و تجارت، نفت و جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه ایرانی و بلاروسی انجام شد، از آخرین زمینه های همکاری شرکت های ایرانی و بلاروسی در حوزه تولیدات تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید بر اهمیت تولید مشترک تجهیزات کشاورزی و رفع نیازهای متقابل کارخانه های دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین دستور داد تا هرچه سریع‌تر موانع بر سر راه گسترش همکاری های صنعتی و کشاورزی کارخانه های تراکتورسازی در دو کشور هر چه سریعتر برطرف شود.

در ادامه نیز معاون اول رئیس جمهور در شرکت خودروسازی و ماشین آلات معدنی بلاز حضور یافت و از بخش های مختلف این کارخانه از جمله موزه و ماکت های ماشین آلات، سالن مونتاژ و ماشین آلات ساخته شده سنگین معدنی بازدید کرد.

مخبر در این بازدید که با حضور وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام شد، با توضیحات مدیرعامل این کارخانه از نحوه فعالیت این شرکت بزرگ تولیدات ماشین آلات معدنی آگاهی یافت و بر ضرورت ایجاد زمینه های همکاری این شرکت با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی افزود: باید موافقتنامه های همکاری برای تولید ماشین آلات معدنی شرکت بلاز پیگیری شود و ایران برای تولید مشترک ماشین آلات صنعتی با هزینه تمام شده مناسب و کمتر و همچنین تولید موتور این ماشین آلات سنگین کاملا آمادگی دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه حضور وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران بدلیل پیشینه تولیدی و صنعتی فرصتی بسیار خوب برای توسعه مناسبات فعالان صنعتی است، تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده در این سفر حجم مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید که این شرکت می تواند نقش جدی در این زمینه داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha