۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان
بازار گزارش می دهد؛

رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک، چانگان سی اس ۳۵ پلاس و دیگنیتی سه محصولی هستند که در بازار ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: قیمت خودروها طی هفته جاری در بازار آزاد بیشترین نوسان را داشته است. نوسان قیمتی خودرو ارتباط مستقیمی با نوسان نرخ ارز دارد، البته در این میان انتظار برای ورود خودروهای کارکرده وارداتی به بازار سبب رکود نسبی شده است. این موقعیت زمینه لازم برای ریزش قیمت ها را فراهم کرده است، شاید برای کاهش التهاب بازار بهتر باشد وزارت صمت اقدام به تسهیل روند واردات انواع خودرو و عرضه سریع آن به بازار کند. در ادامه به بررسی قیمت برخی از خودروها در بازار خواهیم پرداخت:

رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک ابتدای هفته جاری با نرخ ۷۸۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، ولی امروز قیمت این محصول به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است

تارا ۱۵ میلیون تومان ارزان شد

تارا اتوماتیک را می توان جدید ترین سدان گروه صنعتی ایران خودرو معرفی کرد، این محصول به دلیل تبعیض شورای رقابت مدتی در بازار مسیر قیمت صعودی را دنبال می کرد. اما امروز قیمت این خودرو با افت ۱۵ میلیون تومانی همراه شده است. تارا اتوماتیک ابتدای هفته جاری با نرخ ۷۸۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، ولی امروز قیمت این محصول به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است.

رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان

چانگان سی اس ۳۵ پلاس ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز بهای این خودرو به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است

سقوط قیمت چانگان سی اس ۳۵ پلاس

چانگان سی اس ۳۵ پلاس در ابتدای عرضه به بازار به دلیل تقاضا انباشت با جهش قیمتی قابل توجهی همراه شد. این محصول ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز بهای این خودرو به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو نشان از تغییر هوشمندانه بازار نسبت به رشد قیمت های کاذب دارد.

رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان

دیگنیتی ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز بهای این خودرو به یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است

ریزش ۳۰ میلیون تومانی قیمت دیگنیتی

دیگنیتی یکی از کراس اوورهای پر فروش چینی در بازار کشور است، این خودرو به عنوان یکی از محصولات جدید گروه بهمن در بازار سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. دیگنیتی ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز بهای این خودرو به یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است. ریزش ۳۰ میلیون تومانی این خودرو نشان از تداوم کاهش قیمت خودرو مشروط بر سیاستگذاری صحیح وزارت صمت دارد.

رکود شیرین در بازارخودرو، کاهش قیمت تا ۳۰ میلیون تومان

قیمت شاهین امروز در بازار به ۵۹۵ میلیون تومان رسیده است

شاهین به مرز ۶۰۰ میلیون تومان رسید

در روزهای که قیمت خودروهای در بازار به حالت سکون یا کاهشی درآمده است، قیمت شاهین نسبت به سایر محصولات با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. این افزایش قیمت به دلیل سیاستگزاری اشتباه شورای رقابت است؛ چرا که گروه خودروسازی سایپا برنامه تولید و عرضه این محصول را افزایش داده است. قیمت شاهین امروز در بازار به ۵۹۵ میلیون تومان رسیده است.

در پایان باید اشاره داشت که قیمت خودروها در بازار به دلیل رکود ناشی از انتظار عرضه خودروهای وارداتی صفر کیلومتر و ورود محصولات کارکرده ایجاد شده است. وزارت صمت به عنوان متولی بازار خودرو علاوه بر اصلاح روند ساختار قیمت گذاری باید فرآیند واردات این محصولات را تسریع کند.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha