۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۶ سنت معادل ۱.۸۵درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت. بمباران بیمارستان غزه توسط رژیم صهیونیستی نگرانی در مورد اختلال احتمالی در عرضه نفت در منطقه را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۶ سنت معادل ۱.۸۵درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۸۶ سنت معادل ۲.۱۵ درصد افزایش ۸۸ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

اردن به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه اجلاسی را که قرار بود در آن میزبان رئیس جمهور آمریکا و رهبران مصر و فلسطین باشد لغو کرد.

تحلیلگران عقیده دارند لغو این اجلاس بین بایدن و سران عرب احتمال رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس را کاهش می‌دهد.

بازارها نگران حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه هستند.

احتمال گسترش این درگیری در منطقه و دخالت مستقیم ایران می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

بایدن قرار است امروز به فلسطین اشغالی سفر کرده و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس اعلام کند. کاخ سفید اعلام کرد خواهان گسترش درگیری نیست.

از طرف دیگر آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۴ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر کاهش یافته و از قیمت نفت حمایت کرده است.

در زمینه عرضه، اقتصاد چین سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رشد کرده که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

در این بین، خرده فروشی در آمریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش داشته و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده است. بالا رفتن نرخ بهره جهت مهار تورم می‌تواند رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین بیاورد.

توافق دولت ونزوئلا با مخالفان سیاسی این کشور هم احتمال برداشته شدن تحریم‌های نفتی این کشور و افزایش عرضه نفت آن را بالا برده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha