۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
توسعه بزرگراه‌های اردبیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

توسعه بزرگراه‌های اردبیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

اردبیل - حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: توسعه بزرگراه‌های استان به بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای احداث هر کیلومتر راه مواصلاتی ایمن در شمال استان اردبیل شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم با احداث راه در جنوب استان که یک منطقه کوهستانی و سخت است، متفاوت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در شمال استان ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز داریم که برای احداث این محور مواصلاتی برای ایمن‌سازی جاده در مسیر شهرهای گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشکین‌شهر به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

تکمیل سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تأمین این اعتبار بسیار سخت است ولی در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته‌شده تا ما سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه را در استان تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

حیدری تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور موفق شدیم بیش از ۳۲ کیلومتر بزرگراه را در شمال استان و محور اردبیل – سرچم افتتاح کنیم که ماحصل آن کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن بوده است.

وی افزود: تأمین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو سه سال محقق نمی‌شود و ما تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا با جذب منابع ملی جاده‌ها را ایمن کنیم اما در کنار آن رانندگان باید با سرعت مطمئنه و توجه به علائم رانندگی تردد کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای نباشیم.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره و بیان کرد: در این سفر سعی شد از تمام محورهای مواصلاتی استان و راه‌آهن بازدید شده تا از نزدیک روند اجرای این پروژه‌ها موردبررسی قرار گیرد.

حیدری افزود: در این سفر مقرر شد تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان به شکل کامل تخصیص یابد که وزیر راه و شهرسازی نیز بر این امر تأکید کردند.

وی دومین مصوبه سفر وزیر را تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار یک هزار و ۷۰ میلیارد تومانی راه‌آهن در سال جاری اعلام و اظهار کرد: با تأکید استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس قرار شد عملیات بهسازی، تعریض و روکش راه‌های شریانی استان با تأمین منابع موردنیاز و در فصل کاری انجام شود.

تونل دوم حیران هفته آینده اجرایی خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل در مورد تونل دوم اردبیل به سمت آستارا در گردنه حیران اظهار کرد: بعد از اتمام مطالعات و انتخاب پیمانکار و همچنین تجهیز کارگاه از هفته آینده عملیات احداث تونل دوم حیران با طراحی مناسب و به طول دو کیلومتر آغاز خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در سال گذشته به حوزه راه‌ها اختصاص‌یافته که این نشان از عزم دولت و تلاش مسئولان استانی برای توسعه بزرگراه‌ها در این استان است.

وی گفت: سه سال پیش کل اعتبار راه‌های استان به بیش از ۱۷ میلیارد تومان نمی‌رسید اما امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل بابیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌ها پنج هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که تلاش می‌شود از طریق اعتبارات ملی این رقم تأمین شود، افزود: سال گذشته ۵۱ کیلومتر بزرگراه در این استان عملیاتی و اجرایی شد.

حیدری در مورد توسعه بزرگراه اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر و همچنین تکمیل ۳۰ کیلومتر از این محور مواصلاتی در سال جاری بیان کرد: ۱۷ کیلومتر از محور گرمی – بیله‌سوار، هشت کیلومتر در محور پارس‌آباد – سربند و ۱۰ کیلومتر نیز در مسیر اردبیل – مشکین‌شهر در سال جاری تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

تکمیل و افتتاح ۶۰ کیلومتر محور دوبانده استان
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: امسال با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در توسعه بزرگراه‌ها ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر محور دوبانده در استان تکمیل و افتتاح خواهد شد.

حیدری به مشخصات هندسی مناسب محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: برخلاف جنوب استان محور مواصلاتی شمال از طرح هندسی مناسب برخوردار است ولی سرعت‌بالای رانندگی در این مسیر گاه حوادث تلخ و ناگواری را رقم می‌زند که در کنار ایمن‌سازی باید رانندگان به‌سرعت مطمئنه در رانندگی دقت کنند.

کد خبر: ۲۵٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha