۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
نخستین برنامه تعمیرات نیروگاهی برای تابستان سال آینده اجرایی شد
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی:

نخستین برنامه تعمیرات نیروگاهی برای تابستان سال آینده اجرایی شد

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: گام نخست برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور برای ورود به تابستان سال آینده برداشته شد.

به گزارش بازار، برنامه تعمیرات نیروگاهی یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت نیرو برای تأمین برق پایدار تابستان‌ها و اوج بار آن است. روند تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی هر ساله با پشت سر گذاشته شدن اوج بار تابستان و ورود به فصل پائیز به دلیل کاهش نیاز مصرف برق آغاز می‌شود.

سال گذشته وزارت نیرو با تدوین برنامه یک صدهزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی و اتمام به‌موقع آن توانست دومین سال بدون خاموشی را در دولت سیزدهم رقم بزند. امسال نیز برنامه تعمیرات نیروگاهی از اول مهرماه آغاز شده است.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در همین رابطه ادامه داد: باتوجه‌به گذر موفق صنعت نیروگاهی کشور از پیک مصرف برق در روزهای گرم سال ۱۴۰۲ و در ادامه آن تأکید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در جهت تمرکز و توجه مضاعف به ارتقای آمادگی همه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور، همه ارکان شرکت تعمیرات نیروگاهی کشور به‌منظور شروع قوی در فصل تعمیرات و آماده‌سازی واحده‌های نیروگاهی برنامه جامعی در جهت تحقق تکالیف ذاتی خود مدون کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم حمایت مدیریت ارشد صنعت برق حرارتی و تقویت همکاری‌ها درون‌سازمانی و تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان بیش از گذشته در جهت آمادگی واحدهای کشور در راستای تقویت پایداری شبکه سراسری برق سهیم باشیم.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی درباره نخستین گام تعمیراتی واحدهای کشور خاطرنشان کرد: مطابق نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان و بر اساس قرارداد فی‌مابین ۱۲۰ روزه، عملیات دمونتاژ، ساخت و مونتاژ شینه‌های استاتور ژنراتور ۱۶۰ مگاواتی بخار آن نیروگاه در کارگاه تخصصی و فوق‌تخصصی ژنراتور در محل شرکت آغاز شد.

وی ادامه داد: این تجهیز مهم نیروگاه کرمان که پیش‌ازاین به علت بروز آسیب الکتریکی از مدار تولید برق خارج شده بود هم اکنون روزهای نخست تعمیرات اساسی را در جهت بازگشت به خط تولید برق سپری می‌کند.

مرادی در خصوص رفع چالش‌های فنی و مهندسی همه نیروگاه‌های کشور اعم از گاز و بخار و سیکل ترکیبی در ساخت انواع شینه و تعمیرات تخصصی ژنراتور گفت: با توجه با اینکه صنعت نیروگاهی کشور از حیـث تیپ و نوع تجهیزات نیروگاهی بسیار متنوع بوده امکان ساخت و تعمیر و سرویس انواع شینه‌های در هر کلاس، توان و ظرفیت در سریع‌ترین زمان ممکن وبا صرفه اقتصادی در کارگاه‌های تخصصی این شرکت امکان‌پذیر است.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha