۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
تجارت روسیه و چین به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

تجارت روسیه و چین به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

تا پایان امسال رشد مبادلات تجاری چین و روسیه نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۳۲ درصد خواهد رسید.

به گزارش بازار، انتظار دارد تجارت کشورش با چین تا پایان سال جاری به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ یک سوم رشد داشته باشد.

اظهارات پوتین در مصاحبه‌ای با روزنامه چاینا مدیا در زمانی بیان شد که روابط سیاسی، دیپلماتیک و تجاری بین مسکو و پکن از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

پوتین تاکید کرد که رشد مبادلات تجاری در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به ۳۲ درصد خواهد رسید که این یک چیز بسیار خوب است و دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم تا پایان سال به سطح ۲۰۰ میلیارد دلار خواهیم رسید.

وی افزود: روابط دو کشور در یک بازه زمانی ۲۰ ساله به صورت محتاطانه و تدریجی شکل گرفت... در هر مرحله از نزدیکی، دو طرف بر اساس منافع ملی خود هدایت می‌شدند.

چین یکی از واردکنندگان عمده نفت و گاز روسیه است که بر اساس داده‌های تجاری بین دو کشور، به دلیل جنگ اوکراین مشمول تحریم‌های غرب هستند.

روسیه با میانگین روزانه ۱۱ میلیون بشکه در شرایط عادی تولیدکننده عمده نفت خام است، در حالی که چین با میانگین روزانه ۱۰ میلیون بشکه بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.

پوتین پروژه کمربند و جاده چین را "موفقیت آمیز" توصیف کرد و خاطرنشان کرد که ۱۴۷ کشور و دو سوم جمعیت جهان در اجرای آن مشارکت دارند.

وی گفت: من فکر می‌کنم که این واقعاً یک موفقیت است و این یک ابتکار خوب، صحیح و سازمان یافته است.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha