۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
بحران مالی ناشی از هوش مصنوعی در اوایل سال ۲۰۳۰
رئیس کمیسیون بورس آمریکا هشدار داد

بحران مالی ناشی از هوش مصنوعی در اوایل سال ۲۰۳۰

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بحران مالی تا پایان دهه جاری یا اوایل سال ۲۰۳۰ به دلیل هوش مصنوعی را پیش بینی کرد.

به گزارش بازار، جنسلر از رگولاتورها خواست تا به سرعت راهی برای مدیریت ریسک‌های ثبات مالی به دلیل تمرکز قدرت در پلتفرم‌های هوش مصنوعی پیدا کنند.

جنسلر در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: "بدون مداخله سریع، اجتناب ناپذیر است که هوش مصنوعی ظرف یک دهه باعث بحران مالی شود. "

وی افزود: «تدوین مقررات برای هوش مصنوعی آزمون سختی برای تنظیم‌کننده‌های آمریکایی خواهد بود، زیرا خطرات بالقوه فراتر از بازارهای مالی است و از مدل‌های تدوین‌شده توسط شرکت‌های فناوری که خارج از صلاحیت نهادهای نظارتی وال استریت هستند، ناشی می‌شود».

قانون‌گذاران در واشنگتن نظارت بر هوش مصنوعی را تشدید کرده‌اند و نگرانی‌هایی را در مورد ثبات بازار، حفاظت از داده‌ها و ضدانحصار ایجاد کرده‌اند.

کمیسیون تجارت فدرال در ماه جولای بازبینی OpenAI، وابسته به توسعه‌دهنده ChatGPT را انجام داد و آسیب‌های وارده به مصرف‌کنندگان و امنیت داده‌ها را بررسی کرد.

گفتنی است که وال استریت به سرعت هوش مصنوعی را در چندین زمینه، از مشاوران رباتیک گرفته تا برنامه‌های کارگزاری و فرآیندهای افتتاح حساب، به کار گرفته است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha