۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
مراکز درمانی مکلفند داده های پزشکی را به سامانه پرونده الکترونیکی سامانه ایرانیان ارسال کنند
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

مراکز درمانی مکلفند داده های پزشکی را به سامانه پرونده الکترونیکی سامانه ایرانیان ارسال کنند

نمایندگان مراکز درمانی دارای مجوز را مکلف کردند داده های سلامت و پزشکی را به سامانه پرونده الکترونیکی سامانه ایرانیان ارسال کنند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با جزء ۲ بند الف ماده ۶۹ لایحه مذکور با ۱۹۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جزء ۲ بند الف ماده ۶۹ لایحه مذکور آمده است: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه کننده خدمات سلامت دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از دولتی، غیردولتی، عمومی، خیریه و خصوصی مکلفند داده های سلامت و پزشکی ایرانیان و اتباع غیرایرانی را به صورت برخط و همزمان با ارائه خدمت به «سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال نمایند. از سال دوم اجرای این قانون هرگونه تمدید پروانه مسؤول فنی، تمدید پروانه مطب پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات و مراقبت های سلامت و همچنین تمدید پروانـه تأسیس بهره برداری و گواهینامه اعتبار بخشی در بخش های سرپایی و بستری کلیه مراکز و مؤسسات ارائه دهنده خدمات سلامت در تمامی بخش ها منوط به ارائه گواهی ارسال امن داده های خدمات سلامت به این سامانه است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha