۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
شرکت «کوآلکام» آمریکا از تعدیل بیش از هزار فرصت شغلی در کالیفرنیا خبر داد
ادامه وضعیت نامساعد در اقتصاد جهانی؛

شرکت «کوآلکام» آمریکا از تعدیل بیش از هزار فرصت شغلی در کالیفرنیا خبر داد

شرکت آمریکایی مشهور کوآلکام (Qualcomm ) که از جمله بزرگترین سازندگان تراشه و پردازشگر در جهان محسوب می شود از تعدیل بیش از هزار فرصت شغلی در کارخانه اصلی خود در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت آمریکایی مشهور کوآلکام (Qualcomm ) که از جمله بزرگترین سازندگان تراشه و پردازشگر در جهان محسوب می شود از تعدیل بیش از هزار فرصت شغلی در کارخانه اصلی خود در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، کوآلکام دلیل این اقدام خود را فضای ملتهب و نامعلوم اقتصادی در ایالات متحده اعلام کرده است. پیشتر، کوآلکام از از تعدیل نیروی گسترده خود در شعبه شانگهای چین خبر داده بود.

به گفته این شرکت، تاکنون ۱۲۵۸ فرضت شغلی در دفتر مرکزی کوآلکام در کالیفرنیا تعدیل شده که معادل ۲.۵ درصد کل موقعیت های شغلی این شرکت بزرگ محسوب می شود.

به گفته CNBC، کوآلکام دلیل این اقدام خود را کاهش چشمگیر درآمدهای این شرکت در سه ماهه گذشته اعلام کرده و به نظر می رسد طی ماه های آتی، می بایست منتظر تعدیل نیروی بیشتر در این شرکت باشیم.

لازم به ذکر است، شرکت های بزرگ سازنده پردازشگر در آمریکا طی ماه های گذشته و در پی کاهش صادرات تراشه های الکترونیکی به چین که بر اساس دستور دولت این کشور اجرایی شده، متحمل ضررهای سنگینی شده اند. در همین راستا، پیشتر شرکت اینتل نیز طی چند مرحله، بخش زیادی از کارکنان خود را تعدیل نموده است.

همزمان، کوآلکام چین نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرده که قصد دارد بار دیگر تعداد زیادی از نیروهای خود را تعدیل نماید. دفتر این شرکت در شهر صنعتی شانگهای نیز دلیل این اقدام خود را قالب شدن شرایط نامساعد و عدم اطمینان از درآمدهای خود طی ماه های آینده اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha