۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
خزان پاییزی در بازار آهن

خزان پاییزی در بازار آهن

روند اصلاح قیمت روز آهن آلات دیروز هم در بسیاری از زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی تداوم داشت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روند اصلاح قیمت روز آهن آلات دیروز هم در بسیاری از زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی تداوم داشت اما غالب شرکت‌ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

نرخ دلار نیز با توقف در کانال ۵۰ هزار تومانی با نوسانات جزئی همراه بود به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد.
بررسی نوسان قیمت روز آهن

قیمت روز میلگرد در شمار زیادی از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما بسیاری از مبادی فروش هم با کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی همراه بودند به طوری که کف قیمت میلگرد در محدوده ۲۳.۳۰۰ تا ۲۳.۶۰۰ تومن برآورد شد. قیمت میلگرد میانه دیروز هم ۵۰ تومان کاهش داشت و در هر کیلو ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد امیرکبیر نیز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که با کاهش ۱۰۰ تومانی همراه بود.

قیمت روز تیرآهن نیز در غالب کارخانه‌ها با اصلاح ۱۰ تا ۵۰ هزار تومانی در هر شاخه همراه بود و قیمت تیرآهن کرمانشاه هم ثابت اعلام شد.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل آلومینیوم و سایر پروفیل‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت پروفیل ۲ میل مبارکه حدود ۳۸ تا ۳۸.۵۰۰ اعلام شد. همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز عمدتا ثابت اعلام شدند.

قیمت ورق سیاه در اکثر مبادی فروش با ثبات نسبی همراه بود اما قیمت ورق آهن مبارکه در برخی ضخامت‌ها کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی شیروانی و سایر ورق‌های سرد هم کاهش ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی داشتند.

قیمت ناودانی ایرانی، قیمت ناودانی اروپایی و قیمت نبشی نیز در عمده مبادی فروش ثابت بودند اما شماری از مبادی فروش نرخ محصولات خود را بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش دادند.

طبق گزارش‌ها از بازار آهن، آمار معاملات کاهش محسوسی دارد و تقاضا نیز دچار ضعف مشهودی است؛ به عبارتی بازار آرام است و به نوعی دچار خزان پاییزی شده است.

گزارش‌ها از بورس کالای دیروز حاکی است کل آهن اسفنجی بریکت عرضه شده به فروش رسید که میانگین قیمت آن ۱۳ هزار و ۸۳۶ تومان برآورد شد.

امروز نیز حدود ۷۰۲ هزار و ۱۷۰ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان ۲۳۸ هزار و ۶۵۰ تن به شمش بلوم اختصاص دارد و قیمت هر کیلو از آن ۱۹ هزار و ۱۷۷ تومان تعیین شده است.

همچنین حدود ۲ هزار تن ورق سرد B، ۵ هزار تن ورق گالوانیزه G، ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم HR و ۱۰۰ هزار تن هم تختال SM عرضه می‌شود. .

کد خبر: ۲۴۹٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      خدا لعنت کند دشمنان این ملت را چرا انقدر ناراحتی حتما باید گران شود تف به قیر خائنین به ایران