۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
مسیر جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
وزیر نفت با اشاره به سفر مخبر به بلاروس خبر داد

مسیر جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

اوجی، وزیر نفت با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور و هیات همراه به بلاروس از اعلام آمادگی ایران برای تأمین و تعمیر تجهیزات پیشرفته نفتی بلاروس خبر داد.

به گزارش بازار، جواد اوجی در خصوص همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس توضیح داد: همسو با توافق‌های سال ۱۴۰۱ رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران سازمان شانگهای در سمرقند، یک هیئت عالی‌رتبه نفتی طی سفر به تهران در مهرماه سال ۱۴۰۱ و ملاقات با مقام‌ها و مدیران ارشد وزارت نفت و سازندگان تجهیزات نفتی، مسیر جدیدی را برای همکاری‌های اقتصادی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باز کرد.

وی افزود: اخیراً نیز هیئت‌های نفتی بلاروس به ایران سفر کردند و به‌طور متقابل برخی سفرها از سوی طرف ایرانی به بلاروس انجام شده است. مذاکرات خوبی بین طرفین درباره همکاری‌های تخصصی نفتی آغاز شده که باید تلاش کنیم در سفر پیش روی معاون اول رئیس‌جمهوری به بلاروس به نتایج مطلوبی منتهی شود.

وزیر نفت با اشاره به تنها همکاری دو کشور در یک پروژه نفتی در سال ۱۳۹۱ که به‌دلیل فشار کشورهای غربی به نتیجه نرسید، تأکید کرد: تغییر رویکرد سیاست خارجی بلاروس و گسترش روابط با کشورهای شرقی از جمله ایران در چند سال اخیر، زمینه مهمی برای توسعه همکاری‌های دو کشور ایجاد کرد که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه پس از دو دوره سفر رئیس‌جمهور d و نخست‌وزیر این کشور به ایران، می‌تواند زمینه‌ساز تعامل بیشتر به‌خصوص در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

اوجی از اعلام آمادگی ایران برای تأمین تجهیزات صنعت نفت، پتروشیمی، قطعات صنعتی و ماشین‌آلات شرکت‌های بلاروسی خبر داد و اظهار کرد: به‌صورت متقابل از سرمایه‌گذاری طرف بلاروسی در توسعه میدان‌های نفتی جدید ایران و امکان فعالیت مشاوران و پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح‌های انتقال و توزیع گاز بلاروس استقبال می‌کنیم.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه سه‌شنبه ۲۵ مهرماه به بلاروس سفر می‌کنند. دیدار با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس مجلس بلاروس، همچنین برگزاری جلسات گفت‌وگوهای دوجانبه میان هیئت‌های عالی دو کشور از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهوری به این کشور است.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha