۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

با ارزیابی سرمایه گذاران از تاثیر جنگ اسرائیل و حماس بر اقتصاد جهانی، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش بازار، روز دوشنبه قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا کاهش یافت و رشد قیمت روز جمعه جبران شد. این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر بودند تا ببینند آیا دامنه درگیری اسرائیل و حماس به کشورهای دیگر کشیده می‌شود یا خیر تا با افزایش بیشتر قیمت ها ضربه جدیدی به اقتصاد جهانی وارد کند؟

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰.۵۳ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۷ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش تا ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت تهران با نرخ ۸۷.۳۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۶ درصد افزایش یافتند و بالاترین درصد سود روزانه خود را از ماه آوریل به ثبت رساندند، این در حالی است که سرمایه گذاران با احتمال درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه قیمت گذاری را انجام دادند.

قیمت نفت برنت هم افزایش هفتگی ۷.۵ درصدی را ثبت کرد که بزرگ‌ترین افزایش از ماه فوریه تاکنون است. همچنین نفت وست تگزاس اینترمدیت هم در یک اخیر، ۵.۹ درصد افزایش یافت.

درگیری خاورمیانه تأثیر اندکی بر عرضه جهانی نفت و گاز داشته چرا که اسرائیل تولیدکننده بزرگی در حوزه نفت نیست؛ اما سرمایه گذاران و ناظران بازار در حال ارزیابی چگونگی تشدید این مناقشه و اثر آن بر عرضه کشورهای مجاور بزرگ‌ترین منطقه تولید کننده نفت جهان هستند.

با نگرانی از گسترش بیشتر درگیری‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها به سفر خود به کشورهای خاورمیانه ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha