وزارت ارتباطات مکلف به ایجاد زیرساخت دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

وزارت ارتباطات مکلف به ایجاد زیرساخت دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شد

نمایندگان وزارت ارتباطات را مکلف کردند تا با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی، امکان اتصال اماکن اداری، تجاری و مسکونی شهرهای هر استان به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده ۶۵ این لایحه موافقت کردند.

در بند (الف) ماده ۶۵ آمده است؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی و با ارتقای مدل اقتصادی و تعدیل تعرفه خدمات ارتباطی کشور، امکان اتصال اماکن اداری، تجاری و مسکونی شهرهای هر استان به شبکه ملی اطلاعات را از طریق شبکه دسترسی مبتنی بر تار (فیبر) نوری و دسترسی پرسرعت روستاهای بالای بیست خانوار فراهم کند.

همچنین در ادامه نمایندگان بند (ب) این ماده را نیز با ۱۵۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس بند (ب) این ماده؛ مرکز ملی فضای مجازی موظف است با همکاری دستگاه های اجرائی ذی ربط، ظرف ۳ ماه از لازم الاجرا شدن این قانون، به استناد ردیف (۱) از جدول بند «د» «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» مصوب ۱۴۰۱/۵/۱۱ شورایعالی فضای مجازی، نسبت به بازنگری، تکمیل و روزآمدسازی سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» مصوب ۱۳۹۹/۷/۱۶ اقدام نماید و آن را به تصویب برساند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha