۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
افزایش بهره‌وری در پرتو حضور نخبگان| باید به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم
رئیس‌جمهور عنوان کرد

افزایش بهره‌وری در پرتو حضور نخبگان| باید به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وطن دوستی به عنوان یکی از شاخص‌های نخبگی در کشور است، گفت: نخبگی باید دراستای وطن دوستی و مردم دوستی باشد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سیزدهمین همایش ملی نخبگان اظهار داشت: ابتدا باید سر بر آستان ربوبی بساییم به خاطر نخبگان و استعدادهای برتری که وجود دارند و باتلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند و افتخار برای کشور هستند.

وی افزود: تلاش نخبگان، پدران و مادران و مربیان و استادان و زمینه‌های رشد و پیشرفت در خانه، خانواده، مدرسه و دانشگاه بسترهایی برای رشد و تعالی به شمار می روند و هر کدام در نقش خود مثال زدنی هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه بزرگ نخبگان هستند، ادامه داد: در جایگاهی که قرار گرفتیم قله نیست. باید تلاش کرد با استعدادهای برتر به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم چون ما سرمایه بزرگی در اختیار داریم و آن نخبگان هستند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه نخبگان سرمایه بزرگ کشور هستند و این سرمایه باید شناسایی شود، گفت: نگهداشت و هم افزایش بهره‌وری در پرتو حضور نخبگان در هر حوزه‌ای باید وجود داشته باشد و ارتقا یابد چراکه اگر سرمایه جای خود بماند و افزون نشود، دچار فرسایش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک جلوه آن حضور در عرصه های مدیریتی در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی است، تصریح کرد: این مهم است که جهت و حرکت نخبگی در کشور در راستای پیشرفت، مساله شناسی و حل مساله باشد.

رئیس جمهور یادآورشد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و در راستای حل مساله مشارکت کنند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان مجموعه ای است که رهبر انقلاب با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان ایجاد کردند و در این مدت هم کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha