۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مهمترین اولویت وزارت اقتصاد جلوگیری از دست‌ درازی به پایه پولی کشور است
نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

مهمترین اولویت وزارت اقتصاد جلوگیری از دست‌ درازی به پایه پولی کشور است

علی‌پور خنکداری، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: مهمترین اولویت وزارت اقتصاد جلوگیری از دست درازی به پایه پولی کشور است و بانک ها باید به سمت رقابت پذیری حرکت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علی‌پور خنکداری نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، با بیان اینکه هوشمندسازی نظام مالیاتی راهی برای جبران کسری بودجه سال جاری است، گفت: مجلس نهم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای هوشمندسازی امور مالیاتی بودجه تعیین کرد،  متاسفانه بعد از سال‌ها سازمان امور مالیاتی اکنون اعلام می‌کند،  می‌خواهیم مغازه‌داران از همان محل کارشان خوداظهاری کنند در صورتی که این چند سال باید این اقدامات را انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها مالیات خود را براساس یک سیستم هوشمند دریافت می‌کنند و اینگونه با بستن راه‌های فرار مالیاتی تمامی امور جامعه را از طریق دریافت مالیات اداره می کنند بنابراین اینکه هنوز مسئولان سازمان امور مالیاتی می‌گویند می‌خواهیم با هوشمندسازی نظام مالیاتی، پایه پولی دولت را افزایش دهیم تنها بهانه‌ای برای پوشاندن کم کاریشان طی این چند سال است.

اولویت سوم وزارت اقتصاد و دارایی تامین مالی‌هاست
علی‌پور خنکداری ادامه داد:‌ اگر مسئولان دولتی برای اجرای هوشمندسازی نظام مالیاتی در این سال‌ها مشکلی هم داشته‌اند، می‌توانستند برای اصلاح قانون یا میزان بودجه به مجلس لایحه بدهند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور اظهار کرد: دولت قطعا با این کمبود بودجه نمی‌تواند امسال این پروژه‌ها را تکمیل کند، بنابراین باید به سمت تامین مالی‌هایی که در برنامه ششم توسعه و بودجه ذکر شده، اقدام کند. وزیر اقتصاد نباید تنها در مجلس شعار دهد که هزار هزار میلیارد تومان برای تامین مالی کشور نیاز داریم بلکه باید راهکارهای خود را برای حل این مشکل ارائه کند.

وی مهمترین اولویت وزارت اقتصاد و دارایی را جلوگیری از دست درازی به پایه پولی کشور دانست و گفت:‌ بانک ها با رفتن به سمت سود اختلالات جدی را در بحث اقتصادی بوجود آورده‌اند بنابراین اولویت دوم دولت سوق دادن بانک‌ها به سمت رقابت پذیری است.

علی‌پور خنکداری بیان کرد: اولویت سوم وزارت اقتصاد و دارایی هم تامین مالی‌هاست یعنی باید راهکارهای جدیدی برای این موضوع ارائه کند تا مشکل کارهای عمرانی و تملک دارایی‌ها حل شود.

کد خبر: ۲۴٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha