۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
صدور و تمدید ۱۱۹۰ مجوز در حوزه صنایع‌دستی گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛

صدور و تمدید ۱۱۹۰ مجوز در حوزه صنایع‌دستی گلستان

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور و تمدید ۱۱۹۰ فقره مجوز در حوزه صنایع‌دستی استان در شش‌ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد ساوری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت حوزه صنایع‌دستی در حمایت از کالای ایرانی و بحث اشتغال‌زایی آن و پیگیری‌های انجام‌شده توسط کارشناسان صنایع‌دستی، در شش‌ ماهه نخست سال جاری ۸۷۵ پروانه تولید انفرادی، ۱۹ پروانه تولید کارگاهی و ۲۹ کارت شناسایی توسط این معاونت صادر و یا تمدید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادر و تمدیدشده است.

وی در زمینه نحوه فعالیت‌های کارگاهی و انفرادی بیان کرد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع‌دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

ساوری گفت: همچنین پروانه تولید کارگاهی اختصاص به آن دسته از هنرمندانی دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده و محصولات صنایع‌دستی را به‌صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha