۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
تغییر در خودروها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

تغییر در خودروها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

آژانس بین المللی انرژی اعلام کردتا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از خودروهای فروشی در آمریکا، اروپا و چین برقی خواهند شد و سهم سیستم های گرمایشی ساختمان ها که از انرژی پاک استفاده می کنند دو برابر می شود.

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سیستم انرژی جهانی باید به سمتی پیش برود که اهداف بین المللی که برای تغییرات آب و هوایی تنظیم شده است را برآورده کند که پرداختن به انرژیهای پاک و تجدید پذیر مهمترین نقش را می تواند داشته باشد، زیرا انرژی های غیر تجدید پذیر ۷۰ درصد در تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین نقش دارند.

گزارش آژانش بین المللی تاکید دارد به اینکه بخش انرژی در جهان مرکز تلاش ها و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است و ۷۵ درصد عامل انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا مربوط به انرژی است در واقع مسئولیت ایجاد تغییرات آب و هوایی مربوط به انرژی های فسیلی است.

این گزارش می نویسد برنامه ای تدوین شده است که تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان به صفر برسد که تنها در این صورت مانع از افزایش دمای کره زمین خواهیم شد.

بر اساس توافق پاریس که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، نوع سیاست ها، و تکنولوژی توانسته تا حدودی وضعیت بهتر شود اما برای رساندن گازهای گلخانه‌ای به صفر و یا کاهش اثرات آن نیاز به اقدامات بیشتری است.

آژانش بین المللی انرژی تاکید می کند که سیاست کشورها در دهه اخیر به افزایش بیش از اندازه سوخت های فسیلی متمرکز شده بود اما طی ۵ سال آینده کشورها بیشترین تمرکز خود را به استفاده از انرژی های تجدید پذیر خواهند داشت.

تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از خودروهای فروشی در آمریکا، اروپا و چین برقی خواهند شد. و سهم سیستم های گرمایشی ساختمان ها که از انرژی پاک استفاده می کنند دو برابر می‌شود.

آژانس بین المللی انرژی تاکید می کند که مسیر رسیدن به اهداف ترسیم شده برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای ۴۰۰ نقطه عطف دارد و این اهمیت تحقق اهداف انرژی و آنچه که برای انجام آن لازم است را با اهمیت ترمی کند.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha