۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
حمایت ایران از پیوستن قطر به موافقتنامه کریدور شمال ـ جنوب
در گفت و گوی تلفنی بذرپاش با وزیر حمل‌ونقل قطر مطرح شد

حمایت ایران از پیوستن قطر به موافقتنامه کریدور شمال ـ جنوب

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و حمل‌ونقلی با السلیطی وزیر حمل‌ونقل قطر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و حمل‌ونقلی با السلیطی وزیر حمل‌ونقل قطر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو طرفین ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل، بر اهمیت کریدور شمال ـ جنوب و برگزاری نشست بین‌المللی وزرای حمل‌ونقل کریدور شمال ـ جنوب در آینده نزدیک، ‌ در تهران تأکید کردند.

در این راستا طرف ایرانی ضمن اعلام حمایت خود از پیوستن قطر به موافقتنامه کریدور شمال ـ جنوب، تأکید کرد به‌منظور شرکت در نشست آتی وزرای حمل‌ونقل کریدور شمال ـ جنوب از طرف قطری دعوت خواهد کرد، همچنین در این گفت‌وگو بر اهمیت حمل‌ونقل و توسعه تجارت ترانزیت میان دو کشور و رفع موانع فیزیکی و غیرفیزیکی ترانزیتی تأکید شد.

دو طرف ضمن اعلام موافقت با برگزاری کمیته پیگیری حمل‌ونقل و ترانزیت، مقرر کردند جهت پیگیری ماهانه تفاهمات صورت‌گرفته، تماس تلفنی برقرار کنند و علاوه بر آن به‌صورت فصلی نیز دیدار حضوری ترتیب دهند تا ارتباط منسجم و منظم شکل بگیرد.

با توجه به التهابات خاورمیانه، طرفین، حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین را محکوم و بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی از مواضع امیر قطر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha