۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد خاورمیانه

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد خاورمیانه

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی ۲ درصد کاهش یابد که کمتر از پیش بینی قبلی ۳.۱ درصدی در سال گذشته است.

به گزارش بازار، صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه‌ای "خاورمیانه و آسیای مرکزی" افزود: کاهش رشد در سال جاری به دلیل کاهش تولید نفت، فضای سیاستی سخت‌تر در بازارهای نوظهور و اقتصادهای با درآمد متوسط و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی مانند درگیری در سودان است.

صندوق بین‌المللی پول انتظارات خود را مبنی بر بهبود فعالیت‌های اقتصادی در منطقه طی سال آینده حفظ کرد و رشد آن به ۳.۴ درصد رسید که نسبت به برآورد قبلی خود در جولای تغییری نکرده بود.

صندوق ادامه داد: «بی‌اطمینانی زیادی بر چشم‌انداز وجود دارد، زیرا ترکیبی از پیامدهای ناشی از عوامل نامطلوب جهانی، چالش‌های محلی و ریسک‌های ژئوپلیتیکی منجر به اثرات منفی بر حرکت اقتصادی در سراسر منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی می‌شود.»

انتظارات صندوق حاکی از بهبود فعالیت‌های اقتصادی آتی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، طی سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است که برخی از عوامل مؤثر بر رشد امسال از جمله کاهش موقت تولید نفت، به تدریج کاهش یافته است.

این صندوق خاطرنشان کرد که حواله‌های کارگران خارج از کشور، تجارت و جریان‌های مالی همچنان از فعالیت‌های اقتصادی پس از جنگ روسیه و اوکراین حمایت می‌کند.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha