۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
جابجایی ۱۶ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی در ۶ ماه امسال
مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد

جابجایی ۱۶ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی در ۶ ماه امسال

صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۶ ماه گذشته، بیش از ۱۶ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل ریلی جابجا شدند.

به گزارش بازار، میعاد صالحی گفت: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در ۶ ماه اول سال با حمل و نقل ریلی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد و در سال ۹۸ نیز قبل از شیوع بیماری کرونا و در ۶ ماه اول آن سال، ۱۵ میلیون مسافر با قطار جابجا شده بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش بینی‌ها حاکی است که تا پایان سال بیش از ۳۰ میلیون مسافر توسط حمل و نقل ریلی جابجا خواهند شد و بیش از ۵۰ درصد سفرها به مقصد مشهد مقدس یا در بازگشت از این شهر است.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: مهمترین کاری که در دو سال اخیر انجام شد افزایش بهره وری استفاده از واگن‌ها و تمهیداتی بود که برای مسیرها و ساعت‌های حرکت‌ها صورت گرفت و تمهیداتی که برای توسعه ناوگان در نظر گرفته شد شامل استفاده از منابع قانون ماده ۱۲ رفع موانع تولید است که بر اساس آن، تا سقف ۷ و نیم میلیارد دلار سرمایه گذارانی که در حوزه ناوگان ریلی سرمایه گذاری کنند ۱۰۰ درصد سرمایه آن‌ها از محل صرفه جویی سوخت تامین می‌شود که سهم حوزه مسافری ریلی بیش از ۲ میلیارد دلار خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha