۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رونمایی از دو سند راهبردی صنعت نساجی، پوشاک و چرم
صبح امروز انجام شد؛

رونمایی از دو سند راهبردی صنعت نساجی، پوشاک و چرم

دو سند راهبردی صنعت نساجی، پوشاک و چرم ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش بازار، برنامه های راهبردی صنعت نساجی و پوشاک، همچنین صنعت چرم و کفش ایران دو سندی بود که امروز با حضور عباس علی آبادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های بین المللی صنایع نساجی، پوشاک و چرم و کفش ایران در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران معرفی شد ...

وزیر صمت در این مراسم، یکی از پایه‌های اصلی در زندگی مردم را صنایع نساجی دانست و با اشاره به سه شاخص عمده در این صنعت گفت: نخستین شاخص صنایع نساجی، اشتغالزا بودن آن است.

علی آبادی، نیروی انسانی محور بودن را شاخص بعدی این صنعت نام برد و افزود: در صنعت نساجی نیروی انسانی حرف نخست را می‌زند که باید به این موضوع توجه ویژه شود، بنابراین این صنعت می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور تا حدودی حل کند.

وزیر صمت سرمایه محور نبودن را شاخص سوم عنوان کرد و گفت: صنعت نساجی و پوشاک در ۱۰ سال اخیر رشد ۵ برابری داشته است و این صنعت یک دهم کل صنایع، نیاز به سرمایه گذاری دارد.

علی آبادی با اشاره به اینکه این صنعت یک دوازدهم صنعت خودرو نیاز به سرمایه گذاری دارد، افزود: در صادرات این صنعت رشد ۸ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۶ درصدی به لحاظ ارزشی داشتیم.

وزیر صمت با بیان اینکه موافق برداشتن قیمت گذاری دستوری از پوشاک هستیم و باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کنیم گفت: نظارت بر بازار نقش مهمی دارد و در این زمینه برنامه جامعی داریم.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha