۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
۱.۵ میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت ۲۵درصد در حال ساخت است
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

۱.۵ میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت ۲۵درصد در حال ساخت است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام احصای زمین برای ۲ میلیون مسکن گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت ۲۵ درصد در حال ساخت است.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در کنفرانس ملی راهبردهای اقتصاد مسکن انبوه‌سازی و معماری پایدار، با بیان اینکه در مجلس با علم به نقش مهم مسکن در اقتصاد کشور سه قانون در حوزه مسکن تصویب شد، گفت: سه قانون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن در این دوره از مجلس به تصویب رسید.

رضایی کوچی تاکید کرد: از نظر قانون، وزارت راه و شهرسازی نقش سیاست‌گذار و تسهیلگر دارد و ساخت مسکن بر عهده بخش خصوصی است.

وی با اشاره به مشکل کمبود مسکن در کشور بیان کرد: کشور ما دارای زمین‌های بسیاری است و در تولید مصالح ساختمانی هم خودکفاست بنابراین نباید در حوزه مسکن با این حجم مشکلات مواجه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تاکنون برای ۲ میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن، زمین احصا شده است، گفت: طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده حدود ۱.۵ میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت ۲۵ درصد در حال ساخت است.

وی با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در بحث مسکن، ادامه داد: جای تاسف دارد که علی‌رغم اینکه در قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شدند حداقل در سال اول اجرای قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند، آمارها نشان می‌دهد بانک‌ها کمتر از ۲۰ درصد از تکالیف خود را انجام داده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: توان شرکت‌های ایران هر سال افزایش می‌یابد و جامعه مهندسین کشور نیز در چند سال گذشته رشد کرده و یکی از نمونه‌های آن آزادراه تهران - شمال است که مایه مباهات جامعه مهندسان کشور است.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha