۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
بازگشت بازار آهن به فاز رکود

بازگشت بازار آهن به فاز رکود

هفته گذشته در حالی پایان یافت که نوسانات متعددی در بازار آهن رخ داد، به طوری که از ابتدای هفته فعالیت بازار آهن با وقوع تنش نظامی بسیار طوفانی و هیجانی شروع شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، هفته گذشته در حالی پایان یافت که نوسانات متعددی در بازار آهن رخ داد، به طوری که از ابتدای هفته فعالیت بازار آهن با وقوع تنش نظامی بسیار طوفانی و هیجانی شروع شد اما تا پایان هفته طوفان خوابید و قیمت‌ روز آهن آلات به روزهای قبل از وقوع جنگ بازگشت. روز پنجشنبه که بازار تقریبا نیمه تعطیل بود قیمت‌ روز آهن نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت دلار همچنان در کانال ۵۱ هزار تومان قرار داشت اما با نوسانات ۲۰۰ تومانی همراه بود به طوری که با کمی کاهش تا مرز کانال ۵۱ هزار تومان رسید اما در پایان روز پنجشنبه هر دلار بازار آزاد ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله شد.

تحلیلی بر قیمت روز آهن
پنجشنبه نیمه تعطیل هفته گذشته قیمت میلگرد آجدار در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در برخی از کارخانه‌ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشت. طبق برآوردها کف قیمت میلگرد در پایان هفته گذشته به نرخ قبل از جهش نرخ دلار بازگشت. قیمت میلگرد میانه با ۱۰۰ تومان کاهش حدود ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد فولاد زاگرس هم ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ۲۰۰ تومان کاهش داشت.

قیمت روز تیرآهن نیز در برخی از مبادی فروش ثابت اعلام شد و در برخی کارخانه‌ها کاهش داشت. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها با کاهش ۱۰ تا ۳۰ هزار تومانی همراه بود.

قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل زد، قیمت پروفیل سبک و انواع پروفیل‌ها در غالب مبادی فروش ثبات اعلام شدند؛ همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌ها هم در غالب کارخانه‌ها ثبات داشتند.

قیمت ورق آهنی روز پنجشنبه تقریبا در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی و انواع ورق سرد نیز در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است که امروز ۲ میلیون و ۴ هزار و ۵۳۶ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۹۴ هزار تن آهن به اسفنجی اختصاص دارد که قیمت پایه آن ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان در نظر گرفته شده است که احتمالا تقاضای خوبی برای این محصول ثبت شود.

همچنین ۶۷ هزار و ۹۱۰ تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت این محصول هم در هر کیلو ۲۰ هزار و ۸۵۱ تومان در نظر گرفته شده است. شمش را هفتگی می‌خرند اما مانع اصلی رشد قیمت بازار مقاطع همچنان بارهای اعتباری و نقد کردن این بارها در بازار است.

۵ هزار و ۹۱۸ تن هم میلگرد ساده عرضه می‌شود. قیمت میلگرد ساده صنعتی ۳۰ هزار و ۸۴۱ تومان تعیین شده است. حدود ۱۲ هزار و ۹۰۶ تن میلگرد کلاف عرضه می‌شود که قیمت پایه آن ۲۳ هزار و ۹۵۵ تومان تعیین شده است.

عرضه‌های تیر سنگین هم نسبتا خوب است به طوری که ۵ هزار و ۱۵۲ تن تیرآهن عرضه می‌شود که قیمت آن ۲۴ هزار و ۹۴۰ تن در نظر گرفته شده است.

آنطور که به نظر می‌رسد اوضاع بازار آرام است و با موضع‌گیری‌های اخیر مقامات سیاسی کشور در برابر جنگ بین اسرائیل و حماس، تقریبا اثرات آن در بازار آهن داخلی و سایر بازارهای مالی ما کم اثر شده و فعلا محرک خاصی هم مشاهده نمی‌شود به عبارتی به روال سابق بازگشتیم و باید دید آمار معاملات محصولات بورسی به چه صورت خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha