۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
عملکرد نامناسب ترامپ و کاهش محبوبیت وی
استاد دانشگاه پومانا آمریکا در گفتگو با بازار:

عملکرد نامناسب ترامپ و کاهش محبوبیت وی

«تام لی» استاد دانشگاه پومانا آمریکا معتقد است که عملکرد رئیس جمهور ترامپ در مواجهه با بحران ها و مشکلات داخلی مناسب نبوده و از میزان محبوبیت وی کاسته شده است.

فاطمه محمدی پور؛ بازار: اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در ۲۶ مه ۲۰۲۰ آغاز شد و به سایر نقاط ایالات متحده آمریکا تسری یافت. این اعتراضات در برخی مناطق به صورت صلح‌آمیز انجام شد و در برخی دیگر به شکل شورش، غارت و آسیب به اموال عمومی بود.

اما این اعتراضات چه تاثیری بر اقتصاد امریکا دارد و اینکه آیا ترامپ شانس پیروزی در انتخابات را دارد یا خیر؟

در این راستا خبرنگار بازار گفت وگویی با پروفسور «تام لی» استاد دانشگاه پومانا امریکا انجام داده است که در ادامه می آید.

* به نظر شما آشوب های اخیر در امریکا چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا و به تبع آن بر اقتصاد جهانی آسیب دیده از بحران کرونا  دارد؟
درست بعد از آغاز اعتراضات در امریکا جهان شاهد افزایش قیمت طلا و کاهش قیمت دلار امریکا بود و بازارها چه در سطح داخل و چه در سطح خارج دچار نوسان شدند. همانطور که اشاره کردید اقتصاد جهانی در اثر بحران کرونا آسیب دیده و کوچکترین حادثه ای در سطح بین الملل آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

*برخی از کارشناسان بر این باورند که اقتصاد ایالات متحده امریکا آشفته و هرج و مرج گونه است و این مهم تاثیر زیادی بر انتخاب مجدد ترامپ خواهد داشت. نظر شما چیست؟
عوامل زیادی باعث ایجاد آشفتگی در اقتصاد امریکا شده که مهمترین آنها عملکرد نادرست ترامپ در رابطه با چین، شیوع ویروس کرونا  و تعطیلی فعالیت های تجاری و اخیرا هم اعتراضات ضد نژادپرستی در پی قتل جورج فلوید توسط افسر پلیس امریکا می باشد. هر سه این موارد به ترامپ و دولت او مربوط است. بنابراین انتخابات مجدد ترامپ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

* با ایجاد بحران کرونا و پاسخ ضعیف ترامپ به آن وضعیت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟
همانطور که در سوال قبل اشاره کردم عملکرد رئیس جمهور ترامپ در مواجهه با بحران ها و مشکلات داخلی مناسب نبوده و از میزان محبوبیت وی کاسته شده است. از طرفی بررسی رقیب ترامپ یعنی جو بایدن نیز مهم بوده که کاندیدای قدرتمندی در مقابل ترامپ نیست. میزان محبوبیت وی نیز زیاد نبوده و پیش بینی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا واقعا سخت بوده و مبهم است. اینکه آیا اگر بایدن اکنون رئیس جمهور بود می توانست به گونه ای دیگر با بحران کرونا، تظاهرات ضد نژادپرستی یا ...  عمل کند به نظر من جای بحث دارد.

کد خبر: ۲۴٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha