۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد
به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا؛

ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام در پی کاهش عرضه داوطلبانه عربستان با افت روبه‌رو می‌شود.

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی ماهانه خود اعلام کرد: انتظار می‌رود ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به‌دلیل کاهش داوطلبانه تولید عربستان و کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد.

در این گزارش آمده است که سطح پایین ذخیره‌سازی‌ها که پیش‌بینی می شود عرضه جهانی نفت خام را کمتر از حد مصرف نگه دارد، احتمال دارد قیمت نفت را افزایش دهد.

برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۴ به میانگین ۹۴ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه می‌رسد در حالی که این رقم در برآورد پیشین ۸۸ دلار و ۲۲ سنت به ازای هر بشکه پیش‌بینی شده بود.

قیمت نفت در ماه‌های اخیر به‌دلیل تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان سعودی و روسیه نوسان داشته است، در حالی که نگرانی‌های اقتصاد کلان انتظار تقاضا را زیر سؤال برده و روی معاملات آتی سرپوش گذاشته است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال اکنون در سطوح بالای ۸۶ دلار در هر بشکه است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که اوپک‌پلاس تولید نفت خام خود را در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با امسال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد.

بر اساس برآوردهای این اداره، تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیون و ۱۰ هزار بشکه افزایش به روزانه ۱۲ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۴ با افزایش روزانه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: انتظار می‌رود کل مصرف نفت ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای به ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۴ با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ بشکه در روز برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود مصرف سوخت جت آمریکا به‌دلیل تقاضای شدید مصرف‌کنندگان برای سفرهای هوایی که به سطح پیش از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا بازگشته است در سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به امسال ۶ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha