۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
مدل جدید ثبت سفارش واحدهای تولیدی و بازرگانی در سامانه جامع تجارت

مدل جدید ثبت سفارش واحدهای تولیدی و بازرگانی در سامانه جامع تجارت

تجار و بازرگانان می‌توانند در سامانه جامع تجارت سهمیه مجاز سفارش سالیانه در هر یک از گروه‌های (تولیدی، بازرگانی، تعرفه‌های ماشین‌آلات، تعرفه‌های CKD و تعرفه‌های CBU) را مشاهده و ثبت کنند.

به گزارش بازار، طبق آخرین تغییرات اعمال شده در سامانه جامع تجارت؛ به منظور اطلاع از سهمیه مجاز سالیانه بازرگانی، تولیدی، ماشین‌آلات، تعرفه‌های CKD و تعرفه‌های CBU بازرگانان و واحدهای تولیدی که سازمان مجوزدهنده ارزی آنان وزارت صمت است، بخش جدیدی تحت عنوان «مدیریت مجوز سیستمی سهمیه» به سامانه جامع تجارت اضافه شده است.

بخش مذکور برای نقش‌های بازرگان حقیقی و حقوقی و از مسیر «عملیات تجارت خارجی >> مدیریت مجوزها >> مدیریت مجوز سیستمی سهمیه» قابل مشاهده می‌باشد.

در این بخش کاربر می‌تواند سهمیه مجاز سالانه خود در هر یک از گروه‌های (تولیدی، بازرگانی، تعرفه‌های ماشین‌آلات، تعرفه‌های CKD و تعرفه‌های CBU) را مشاهده نموده و به ازای هر گروه با انتخاب دکمه «جزئیات مصرف»، اطلاعات پرونده‌هایی را که از سهمیه مورد نظر استفاده کرده‌اند، مشاهده نماید.

بر اساس مصوبه مدیریت منابع و مصارف ارزی وزارت صمت، در نیمه دوم امسال بررسی و اعمال «سابقه واردات» حذف شده و «بررسی سیستمی سهمیه» جایگزین آن شده است.

طبق آخرین تغییرات در مدل ثبت سفارش، برای شرکت‌های تولیدی ۱۲۵ درصد حداکثر واردات در ۲ سال گذشته و درشرکت‌های بازرگانی ۸۵ درصد واردات اعمال خواهد شد. بر این اساس واردات کالای تجاری حدود ۱۵ درصد نسبت به حداکثر واردات در سال‌های ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۹٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha