۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
فردا؛ برگزاری آزمون کارشناسی استاندارد در کشور

فردا؛ برگزاری آزمون کارشناسی استاندارد در کشور

آزمون کارشناسی استاندارد با حضور بیش از سه هزار و ۷۰۰ متقاضی دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد در ۳۱ استان کشور، فردا به صورت همزمان در سراسر برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های فردا؛ برگزاری آزمون کارشناسی استاندارد در کشورتخصصی ذی‌صلاح را به‌عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آن‌ها استفاده کند. نحوه انتخاب و حدود اختیارات و میزان حق‌الزحمه بر اساس دستورالعملی است که به‌تصویب شورای‌عالی استاندارد می‌رسد.

در راستای اجرای این قانون، آزمون در چهار زمینه فعالیت؛ ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت، اندازه شناسی و استانداردسازی شامل تدوین استاندارد و آموزش، ترویج و توان افزایی روز جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ به صورت سراسری برگزار می‌شود.

داوطلبان شرکت در آزمون شامل متقاضیان اخذ اولیه پروانه کارشناسی رسمی در زمینه‌های فعالیت چهارگانه و متقاضیان تمدید پروانه کارشناسی رسمی با تغییرات کمی و موضوعی در زمینه فعالیت رشته و گرایش‌های تخصصی پروانه هستند.

این آزمون دسترسی عادلانه و منصفانه را برای همه شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند، این در حالی است که در چند دهه گذشته آزمونی برگزار نمی‌شد و به صورت افتخاری کارشناسان بعضا تاییدیه می‌گرفتند، اما هم اکنون پس از ده‌ها سال وقفه در برگزاری آزمون برای دسترسی عادلانه و منصفانه بهره‌مندی همه افراد واجد شرایط، کارشناسان از طریق آزمون استاندارد انتخاب و تایید می‌شوند.

این آزمون، نخستین آزمون پس از ابلاغ روش اجرایی جدید توسط سازمان ملی استاندارد ایران است که شرایط ثبت نام برای متقاضیان صدور اولیه و افزایش دامنه، پیش از این اعلام شده بود و تعداد زیادی از داوطلبان در این آزمون را که در ۳۱ استان برگزار می‌شود خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

در استان تهران، ۹۴۷ متقاضی که ۲۵ درصد از متقاضیان در کشور است، برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و محل برگزاری این آزمون برای تهرانی‌ها دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شده است.

آزمون سراسری کارشناسان رسمی استاندارد از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۱ مهر در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha