۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کاهش میزان ارز در کشور از کاهش فروش نفت ریشه می‌گیرد
رئیس کمیسون بازار سرمایه اتاق تهران:

کاهش میزان ارز در کشور از کاهش فروش نفت ریشه می‌گیرد

مستوفی، رئیس کمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بانک مرکزی میزان ارز محدودی دارد و باید با توجه به اولویت‌های کشور این ارز را هزینه کند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، فریال مستوفی رییس کمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به این که درآمد عمده ایران در محل فروش نفت تامین می‌شد، گفت: در سال‌های گذشته ما به صادرات کالاهای غیر نفتی توجهی نداشتیم و الان فروش نفت ایران به دلیل تحریم‌ها کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش صادرات نفت ایران باعث شده تا بانک مرکزی ارز کافی در اختیار نداشته باشد.

رییس کمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: بانک مرکزی میزان ارز محدودی دارد و باید با توجه به اولویت‌های کشور این ارز را هزینه کند.

وی با اشاره به این که ما علاوه بر تحریم‌های خارجی مقداری تحریم داخلی هم داریم، توضیح داد: در برخی از مواقع تحریم‌های داخلی تاثیر مخرب بسیار بیشتری نسبت به تحریم‌های خارجی دارند.

فریال مستوفی ادامه داد: وقتی که ما صادرات یک محصول خاص را ممنوع می‌کنیم، بازار صادرکننده را بر هم می‌زنیم.

وی با اشاره به این که تحریم‌های خارجی فرآیند نقل و انتقال پول در حوزه صادرات را پیچیده کرده است، عنوان کرد: خوشبختانه امروزه مردم ایران از بازار سرمایه استقبال کردند و ما باید از بازار سرمایه به نحو احسنت استفاده کنیم.

رییس کمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اکثر شرکت‌های بزرگ دنیا به واسطه حضور در بازار سرمایه، نیازهای مالی خود را تامین می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در ایران تمام شرکت‌های بزرگ برای تامین نیاز مالی خود به سمت بانک‌ها رفته‌اند.

فریال مستوفی ادامه داد:‌ امیدوارم که نقدینگی مردم در بازار سرمایه به سمت مولدهای اقتصاد سوق پیدا کند و این فرصت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور را به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۲۴٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha